recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel Selector giver problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammel Selector giver problemer

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af Zinne Zinne skrev:

Der er jo rigtig mange kanaler at vælge imellem, og jeg tvivler sgu på, at man ikke kan omgå kanal K41, hvis det var en prioritet.

Og det er jo ligegyldigt, hvor mange ejere af gamle Selector'er der er tilbage, hvis bare der er een. Så må YouSee jo "genhuse" den ene stakkel, inden de bygger dæmningen. Som jeg sagde tidligere, det er en arrogant holdning.

Hvorfor ikke bare smide en extra Sagem 60 på?

Så er alle dine problemer løst - de kan vel fås for en billig penge iøjeblikket....

SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

S� vi andre skal vente p� at du tager dig sammen til til at ofre ca. 200 p� en Sagem 60 og et scart kabel trukket gennem huset? (eller smider en anden Selector i den anden ende af antennekablet).

En Sagem 60 løser jo netop ikke mit problem. Jeg valgte med vilje at købe den gamle model, fordi den muliggjorde at sende signalet via antennekabel. De kabler jeg har trukket gennem væggen er strøm, antenne og et component-kabel, og den gang jeg valgte at hoppe på Selector-vognen, fandtes der ikke nogen modeller med component-udgang, så antenne-kablet var den eneste løsning (hvilket jo virkede upåklageligt indtil d. 29. januar i år). Og nej, jeg har ikke lyst til at investere i den nye HD-boks med component før udbuddet af netop HD-kanaler er langt større.

Og så er det da heldigt, at du ikke skal vente på mig. Du lyder ikke som den tålmodige type.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 14:00
Jeg er ganske tålmodig, men når satellit har været digitalt i årevis og luftbåren tv bliver det fra næste år, så generer det mig at YouSee fastholder analogt signal mange år frem, når det betyder at de tvinger TV3, 3+, Kanal 4/5, TV 2
Film/Zulu/Charlie til at sende 4:3 letterbox i stedet for ægte 16:9.

Og så skrev jeg Sagem 60 + Scart eller en Sagem 60 sat ind før tv'et for enden af antennekablet, men sidstnævnte giver dig selvfølgelig ikke dine abonnementer på tv nr. 2.

I øvrigt kan Samsung boksen jo så vidt jeg kan se løse dit problem, så for 699,- kan du løse problemet og endda give dig et noget bedre billede end det signal du i dag sender via RF.

Redigeret af lunddal - 20-Februar-2008 kl. 14:01
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 14:28
Jeg er for digitalisering. Ønsker bare ikke at investere i HD-boksen (som jeg også selv nævner, ville kunne løse mit problem, da den jo har component-udgang) før udvalget af netop HD-kanaler er større.

Er som sagt bare ærgelig over, at jeg ikke længere kan benytte den gode gamle Selector på mit TV, og at jeg nu er tvunget til at investere i nyt udstyr (enten ny boks eller nye kabler + splitter).
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 10:00
Løsning. Se svar fra YouSee:

"Vi har valgt at bruge kanal 41, for at gøre mere plads i nettet. De fleste idag bruger scartkabel, men vi kan godt forstå på din mail, at du ikke har den mulighed.

Du skal gå ind og ændre din udgangskanal i menuen til 69 og derefter kan du fordele signalet videre fra en t-stykket sat på Tv/video udgangen bag på boksen. På de andre tv skal du søge frekvens 855.25 mhz. På den måde vil du fortsætte med at bruge antennekabel."

Og det virker! Sådan YouSee! Min gamle Selector er igen i topform.

Tak for hjælp og input fra jer alle.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu