recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel Selectorbox versus ny selectorbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammel Selectorbox versus ny selectorbox

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Emne: Gammel Selectorbox versus ny selectorbox
    Sendt: 15-Februar-2006 kl. 15:43
Da den nye selectorbox er faldet i pris ville jeg høre om det kan betale sig, at skifte til den nye model. Jeg har iøjeblikket den gamle model med tdc kabel tv/oncable på fronten.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 16:03

Hej Naim,

Den, du har er af samme generation som min - den allerførste. Og de virker stadig, men de nye er hurtigere, bruger mindre strøm og kan lidt mere.

Men én ting kan også afgøre det hele: De gamle kan hindre optagelser eller kopiering af egne TV-optagelser! Så hvis du har eller får en optager (både VHS og DVD) og ønsker at overføre VHS -> DVD, DVD -> DVD, HDD -> DVD, er tilbuddet, der er tidsbegrænset, værd at overveje.

Meget mere om hindringer og løsninger her. På en af de sidste sider* har jeg lavet en update i den lange tråd.

*side 12 den 12. dec 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 16:29

Er der måske en ny type af Selector på vej når TDC går ned i pris?

Leif 

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Er der måske en ny type af Selector på vej når TDC går ned i pris?

Leif 

Ja der kommer en med mulighed for HDTV indefor alt for længe formentlig.

Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 16:38
Har lige været ved at rode med min Selectorbox og kom lidt i tvivl om mine indstillinger: Hvad vælger i scart-indstilling? Rgb - video/rgb - svideo eller Rgb - dekoder - video? Det er en Sony hx 710.

Er det helt forkert at ligge canal+/selector på prog.36

Håber i forstår



Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 21:28

Hej igen.

Recordere's server holdt vist lige en pause på godt 4 timer.

Jeg valgte den første kombination og bruger SCART TV-udgangen fra Selector'en, da det kun er den, der kan sende RGB. Jeg sikrede sig, at der var valgt RGB i menuen på Selectoren. Og intensitet = høj er det bedste til mit TV.

"Kanaler" kan både bruges om knapper til stationerne (programpladser) og RF-kanaler (dem, man modtager antennesignaler på).

Førstnævnte vælger du selv, jeg bruger L3 (taster INPUT SELECT nogle gange) og ikke en prg.-plads. Vil du gerne ha' Selector på nr. 36 går du ind i manual tuning og sætter PAY-TV/CANAL+ på 36'eren til TIL.

Sidstnævnte mener jeg ikke kan ændres, da en gammel Selector så vidt jeg lige husker kun sender sit eget signal ud på kanal 41. Den nyeste har slet ikke en "sender" (RF-modulator). 

Men glem det med RF og 41, for SCART-billedet er langt bedre, der er lyd i stereo og signalet går faktisk gennem recorderen via L3 - også i standby - til dit TV. Alt, der kræves er et SCART-kabel.

OBS: Optager du, så husk ikke at mute eller dæmpe lyden på Selector. VOL= 14-15 virker fint. 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 23:21

Nu bliver Selector et must,da jeg netop har bestilt et plasma(m HDMI).

Jeg fornemmer,at der i tidens løb har været 3-4 varianter,og at den nyeste er temmelig ny (Sagem 60) !?

 Som jeg læser det i TDC´s tilbudsfolder er der ingen digital videoudgang? Er det ikke lidt for tyndt i år 2006 ??

 Nogen der tør komme m et gæt på, hvornår en sådan afløser kunne komme på banen (Carser ! ) ??

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nu bliver Selector et must,da jeg netop har bestilt et plasma(m HDMI).

Jeg fornemmer,at der i tidens løb har været 3-4 varianter,og at den nyeste er temmelig ny (Sagem 60) !?

 Som jeg læser det i TDC´s tilbudsfolder er der ingen digital videoudgang? Er det ikke lidt for tyndt i år 2006 ??

 Nogen der tør komme m et gæt på, hvornår en sådan afløser kunne komme på banen (Carser ! ) ??

 

Hej Lennon,

Når nu jeg alligevel er on-line og bliver opfordret: TDC må næsten have noget i ærmet - kampagnepris på Sagem 60, og jeg har da også læst lidt omtale fra redaktøren - eller var det webmasteren? De kære Lars'er skriver så meget og så godt, at jeg ofte opsluges af indholdet og glemmer/overser, hvem der er hvem og forfattede hvad.

Jeg er ikke kvalificeret eller bedre til at udtale mig om en afløser og hvornår den kommer, end dem eller brugeren "digitalt.tv".

Vi må følge udviklingen.

Men manglen på digital video-udgang er efter min mening ikke kritisk. For signalvejen for et analogt signal fra udbyder til dit TV er offer for langt mere tab, forstyrrelse og forringelse end det vil blive i et SCART-kabel, der måske ikke er perfekt, men immervæk er noget kortere og noget, du også kan ofre lidt ekstra på at få i god kvalitet.

Og SCART overfører 4:3/zoom/wide og "ekstern A/V kilde nu aktiv"-styrekoder, som HDMI ikke gør. Endelig viser tests, at HDMI ikke altid giver bedst muligt billede. HDMI er et interface, ikke en kvalitetsgaranti.

En Selector - uanset model - tør jeg godt påstå er en garant for bedre billede i al almindelighed. Og overbevisende 16:9 oplevelser i særdeleshed.

Det er rigtigt fornemmet, at der indtil nu er udlejet, senere solgt 3 modeller, den første i to varianter.

  • Sagem ICD3000 (TeleDanmark Selector/OnCable Selector) 1997-ca. 2001
  • Sagem ICD4210 (Casema) samme design som. do, men andre remotes og uden kopihindringer, ca. 2001-2005.
  • Sagem ICD60 den nyeste, solgt i ca. 1 års tid.

Hvad for et plasma er på vej til dig om jeg må spørge?



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 00:21

Jeg takker Carser,og ved godt,at fremtiden er svær at foudse.Jeg opfatter det bare sådan,at vi nu m digital sendig, får digitalt signal hele vejen til mit tv på nær den sidste meter (scart).Er det ikke bare lidt korrekt ??  

Jamen, jeg har bestilt et af de 500 Samsung PS-42S5H der bliver solgt til 10.999 Dkr.

Design og specs. er i top. Så må man bare håbe,at billedydelsen ikke skuffer.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 00:49

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg takker Carser,og ved godt,at fremtiden er svær at foudse.Jeg opfatter det bare sådan,at vi nu m digital sendig, får digitalt signal hele vejen til mit tv på nær den sidste meter (scart).Er det ikke bare lidt korrekt ??
 

Velbekomme og jo, det er lidt mere end bare lidt korrekt (!)- og en meter i et godt skærmet SCART-kabel er forsvindende i forhold til analogt og mange gange omformet signal gennem æteren/kabler/lysledere m.m. 

Du skal simpelthen opleve forskellen på dig. og analog modtagelse med dine egne øjne på dit eget TV.

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jamen, jeg har bestilt et af de 500 Samsung PS-42S5H der bliver solgt til 10.999 Dkr.

Design og specs. er i top. Så må man bare håbe,at billedydelsen ikke skuffer.

Du bliver jo biograf-ejer!  

Tak for dit svar, og jeg krydser mine fingre for, at du bliver tilfreds - vær lidt overbærende m.h.t. indb. tuner, men til DVD og med en Selector som kilde, tror jeg ikke, du vil føle dig skuffet eller snydt - tværtimod.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 02:15

Jeg hopper lige ind med et par spørgsmål:

Jeg har en gammel Selector model "Casema ICD4210" stående og samle støv. Nu får jeg snart HD-recorder, og overvejer, om det er værd at bringe den til live igen, for at få flottere billede på mine optagelser. MEN:

1) Er det korrekt antaget, at denne model IKKE har problemet med kopisikring af tv-udsendelser?

2) Er det korrekt antaget, at det vil koste mig 199,- kr om året i kortafgift at bruge den, når jeg har Fuld pakke, og ikke andet? Altså, jeg behøver ikke at købe ekstra programpakker, for at kunne se alt det jeg kan i forvejen, bare i bedre kvalitet?

på forhånd tak,

Mvh Jacob E.

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2006 kl. 07:38

Hej Jacob

1: Ja

2: Ja

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu