|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stoffer2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() Sendt: 16-Marts-2010 kl. 17:36 |
Hej
er der nogen herinde der ved om der er forskel på lyden ved en fat og slim ps3. Her tænker jeg på om bitstreaming af HD lyden gennem hdmi på den nye model er ligeså god som min panasonic BD80 eller om den er på samme niveau som ps3 "fat" modellen???
mvh
Christopher
|
|
![]() |
|
Oerred ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 65 |
![]() |
Der står ikke noget om lydforskelle her: http://billig-ps3.dk/ps3modeller.php
Men andre sider spekulerer der er forskel. F.eks. her: http://www.blu-ray.com/news/?id=3296
|
|
![]() |
|
stoffer2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 424 |
![]() |
nu mente jeg ikke om den larmer ved afspilning, men om der er ligeså god lyd når jeg bitstreamer fra ps3 slim til min forstærker, som når jeg bitstreamer fra min bd80 til forstærker. I modsætning når jeg sender pcm til min forstærker med den "gamle" ps3. for der er lyden ikke særlig god....
|
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
![]() |
bitstream er vel bitstream ligegyldigt hvilken enhed det kommer fra? Kan ikke se der skulle være nogen forskel overhoved. Hverken PS3'en eller din BD80 behandler signalet, de sender det blot videre til din forstærker. PCM fra PS3 burde lyde præcist som, bitstream fra BD80. Lyder som om at din forstærker er sat op til at håndtere PCM anderledes end bitstream? |
|
![]() |
|
![]() |
jeg har en onkyo 875, og synes ikke jeg kan se forskelle på indstillingerne. Men der er stor forskel på lyden med pcm og bitstream! Især i baghøjtalerne, der er ikke nær så meget lyd i dem ved pcm... Så derfor vinder bd80 også hver gang jeg skal se film:) Men synes bare det lyder mærkerligt at der er forskel! Måske ps3 ikke er så god til at dekode som min forstærker...?
|
|
![]() |
|
theman7979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2009 Status: Offline Point: 119 |
![]() |
Ved ikke lige med det PCM der, der burde ikke være forskel overhovedet. Anyway, PS3 slim som kan bitstreame HD lyd vil sende præcist det samme signal til din receiver som BD80. Derfor vil lyden også være den samme.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |