recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammeldags telefonsvare med bånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gammeldags telefonsvare med bånd

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

@kaizer: Hæ, hæ. Det er godt nok mange år siden, jeg har set nogen skrive "datamat" :-)


Ja, men det var jo hvad man kaldte det dengang. Det var lang tid før PC, iPad og smarte telefoner.


Jeps, kan godt huske det. Sidst i 70'erne, lærte jeg at programmere en Datamat i sproget Algol W. På hulkort......

Redigeret af Jwin - 18-Januar-2017 kl. 22:34
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 10:29
Min mor er også stor tilhænger af sin BeoTalk 1100. Den har jo nummerviser...
Til top
Steen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

Hej 

Jeg har hjulpet en ældre dame med at opsætte hendes IP-telefoni. Problemet er at hun ikke kan finde ud af at bruge den voicemail funktion som følger med abonnementet. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun skal ringe op til telefonsvare nummeret og trykke 1 for at aflytte beskeder, men det kan hun ikke rigtig finde ud af. 
Jeg vil derfor høre om man stadig kan købe gammeldags telefonsvarer med bånd?

Hvis det har interesse, så har jeg en Beotalk 1100 telefonsvarer liggende, som hun kan købe for 200 kr plus evt porto.
Den har to små ridser/buler, men ikke noget der betyder noget for dens funktion.

Mvh Steen

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Tænk på, at hun er vokset op i en anden tid end vi er, og var sikkert godt oppe i alderen da de første datamater til hjemmebrug kom på markedet.
Det var jo mikrodatamater - der var ingen på det tidspunkt som havde en datamat i stuen LOL

Jeg fik åbenbart kommunikeret forkert.

Der er efter min mening stor forskel på at skrive et word dokument eller skrive på en skrivemaskine.

Men jeg mener ikke at den kundskab som kræves for at kunne trykke på 2 knapper på en telefon eller 2 knapper på en plastic-æske er så meget forskellig.
Tværtimod var der ofte mange mere eller mindre heldige betjeninger på de gamle telefonsvarer, så hun skal alligevel igennem en indlæringsprocess.

Medmindre nøjagtigt den samme model kan findes, som den hun er vant til, så skal hun alligevel lære noget nyt.

Derfor mener jeg ikke at der er noget sagligt argument i denne sag for at hun skal have en gammel telefonsvarer. Konen er en af dem som sætter sig imod, bare for at sætte sig imod.

Jeg er også imod nogle former for ny teknologi, men det er hvis kvaliteten bliver dårligere eller privatlivet mistes.
Vi er f.eks. mange radiolyttere som ikke er glade for at youSee lukker for radiosignalet. Men det hænger sammen med at der ikke er et brugbart alternativ. DAB er væsentligt dårligere i kvalitet end FM båndet. Så man skal købe en DVB-C modtager for at kunne modtage eksempelvis P8 i samme kvailitet som tidligere.
Hvis nu youSee ikke havde sløjfet deres planer om konverterboksen, så ville alle stadig kunne høre FM.
Og hvis nu youSee havde valgt at videreføre DONGs fiber i stedet for at markedsføre deres gamle coax løsninger, så sad vi heller ikke her.

Der er forskel på teknologi - men i dette her tilfælde med en telefon/svarer, så er det altså kun i hendes hoved at der er forskel. Shocked


Redigeret af Cyberguyen - 19-Januar-2017 kl. 17:39
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

så er det altså kun i hendes hoved at der er forskel. 


Og det er jo det væsentlige, og sådan set nok.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Og hvis nu youSee havde valgt at videreføre DONGs fiber i stedet for at markedsføre deres gamle coax løsninger, så sad vi heller ikke her.


Nå, du bor nok i omegnen af København?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2017 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

Hej 

Jeg har hjulpet en ældre dame med at opsætte hendes IP-telefoni. Problemet er at hun ikke kan finde ud af at bruge den voicemail funktion som følger med abonnementet. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun skal ringe op til telefonsvare nummeret og trykke 1 for at aflytte beskeder, men det kan hun ikke rigtig finde ud af. 
Jeg vil derfor høre om man stadig kan købe gammeldags telefonsvarer med bånd?
Hvordan er det skruet sammen i praksis ?
Er det en rigtig IP telefon eller via en IP adapter til eksisterende, analoge telefoner ?

Vi har et par Siemens Gigaset trådløse, analoge telefoner, hvor der er indbygget telefonsvarer i den trådløse base, forbundet til en IP adapter.
Det betyder at svareren kan aflyttes og betjenes fra alle trådløse håndsæt og en rød lampe blinker på dem alle, hvis der ligger en besked.
Displayet på telefonen er på dansk og svareren yderst let at betjene.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Hvordan vil du forbinde en gammel analog telefonsvarer til en IP-telefon, der er digital?

Det har virket før med den gamle telefonsvare hun havde, som så desværre holdt op med at virke og derfor prøvede vi voicemail, men det kunne hun ikke finde ud af. 
Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

Hej 

Jeg har hjulpet en ældre dame med at opsætte hendes IP-telefoni. Problemet er at hun ikke kan finde ud af at bruge den voicemail funktion som følger med abonnementet. Jeg har forsøgt at forklare hende at hun skal ringe op til telefonsvare nummeret og trykke 1 for at aflytte beskeder, men det kan hun ikke rigtig finde ud af. 
Jeg vil derfor høre om man stadig kan købe gammeldags telefonsvarer med bånd?

Der er stor forskel på hvor kompliceret ny teknologi er for brugeren. Flere løsninger er faktisk lettere at gå til end de metoder man benyttede tidligere.

Men nogle mennesker er modstandere af ny teknologi, selvom det ikke ændrer på kvalitet, pris, funktionalitet eller nævneværdigt på måden at betjene.

Her er et tydeligt eksempel på en person som ikke ønsker at benytte voicemail funktionen fordi hun er modstander af teknologi.

Jeg tror som sådan ikke, at hun er modstander af ny teknologi, men du skal huske på at ældre mennesker over 70 år har svært ved at følge med i det tempo, som den teknologiske udvikling kører i. Det er jo ikke mange år siden, at "alle" danskere blev tvunget til at modtage digital post over e-boks. Jeg ved godt, at man kan blive fritaget for det, men det er en besværlig proces, hvor man skal møde personligt op på borgerservice og melde det fra. 
Jeg synes, da det er lidt ærgerligt, at det går så stærkt, at de ældre ikke kan følge med, men samtidig er jeg en stor tilhænger af moderne teknologi. Ser fx ikke længere flow tv, men kun tv via streaming. Det er fordi det er billigere og så kan jeg nøjes med at se det jeg vil, når jeg har tid til det. Smile
Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 22:20
Det er en analog telefon, som hedder Doro Memory Plus. Du ved en af disse ældre-venlige fastnettelefoner med store taster. Smile
Jeg takker for tilbuddene, men har købt en igennem den blå avis. 
 
Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 15:00
Øv den virkede ikke. Cry

Kan det virkelig være rigtigt at en telefonsvarer med bånd ikke kan spille sammen med IP-telefoni? 


Redigeret af troldmanden - 25-Januar-2017 kl. 15:00
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2017 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

Øv den virkede ikke. Cry

Kan det virkelig være rigtigt at en telefonsvarer med bånd ikke kan spille sammen med IP-telefoni? 
Ja, det kan være tifældet. En normal gammeldags telefonlinie fødes med 48V DC som bliver overlejret med en "ringespænding" - 25Hz AC spænding i pulser når der ringes til nummeret. 
Og det er ikke sikkert at IP adaptor leverer fuldt ud efter den norm, kan være lavere DC spænding og anderledes ringespænding og frekvens.
Så afhængig af telefonsvarers krav til disse forhold for at gå i "svar mode", kan den virke eller ikke virke.  Confused

EDIT: Kan du uddybe hvordan den "ikke virker"  Big smile

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 25-Januar-2017 kl. 17:37
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu