recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gapless Playback - hvilken medieafspiller kan det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGapless Playback - hvilken medieafspiller kan det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
THIS77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2010
Sted: Fredericia - DK
Status: Offline
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Emne: Gapless Playback - hvilken medieafspiller kan det?
    Sendt: 11-December-2010 kl. 19:44

Hej gutter

jeg og sikkert resten af verden også, må igennem svære lidelser pga. mediecentre/streamere som ikke har gapless playback.  :'-(

Dvs. at når man hører musik, så kommer der typisk 2-4 sek. pause mellem hvert nr. hvilket er møgbelastende når man hører Dredg, Dream Theater og Pink Floyd's Dark Side of the Moon ikke mindst.

Er der nogle som kan et tweak eller må man bare acceptere dette?
Jeg ved at nogle DVD og BD afspillere også gør det. Men ren CD afspiller kan gøre det rigtig anytime. :smile:

Popcorn A200 som jeg lige har haft, men der brændt lydudgangen af af en eller anden grund. Kunne næsten gøre det. ved ikke helt med de nye A210'ere? 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 19:53

Hvor mange sekunder Lead In og Lead Out har du sat da de enkelte spor skulle Grabbes. Hvis tiden er 0 på begge så skulle der ikke være pauser. Det næste nummer vi så starte i samme øjeblik det forrige er færdigt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
THIS77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 20:33
okay det lyder da som en løsning? Er det noget som en bestem konverter kan gøre? altså jeg har bare rippet over med windows mediaplayer.. og noget er flac download -det kan jeg vel ikke ændre i?
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 20:36
PopCorns 200 series har gapless playback af WAV, FLAC og MP3.

MP3 dog med det forbehold, at MP3-filer er i "frames", og hvis den sidste frame ikke er "fyldt helt op", så kommer der muligvis en kort periode med stilhed. Det er en svaghed ved MP3-formatet.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 20:38

Du skal have fat i et Redigerings program, og der kan du ligge musikken ind og tilpasse den, på diverse måder. F.eks Audassity kan gøre det, kan arbejde både med .Wav og andre filtyper.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
THIS77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2010 kl. 22:12
har prøvet med audio grabber - der kan man sætte lead in og out til 0 men det hjælper ikke..

prøver lige audassity - men når man fx. vil høre en cd i drevet, så er der også 3-4 sek. pause...så jeg tror uanset hvad så har jeg problemet... noget som de må lave i en firmware opdatering..hvis det kommer...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvor mange sekunder Lead In og Lead Out har du sat da de enkelte spor skulle Grabbes. Hvis tiden er 0 på begge så skulle der ikke være pauser. Det næste nummer vi så starte i samme øjeblik det forrige er færdigt.

Det kommer stadig an på afspilleren. Når jeg hører liveplader på min transportable Sansa Fuze afspiller er der pause mellem numrene, mens der på mit sonossystem ikke er pauser, selv om begge er fodret med præcis det samme kildemateriale. Bruger jeg xbmc til at afspille med er der heller ikke pauser mellem numrene på liveplader.

Til top
THIS77 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 00:39
ja - nu har jeg googlet mig frem og tilbage igen - og der er ikke noget at gøre - jeg må vente på en firmware update :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu