recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Garageporte som kan styres med iPhones
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Garageporte som kan styres med iPhones

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2016 kl. 23:45
Powerbanks løber også tør....... Tro mig jeg kender efterhånden en del voksne på Pokemon Go bølgen. De kan tømme hvad som helst!

Hvad er hotplug i en bil?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Powerbanks løber også tør....... Tro mig jeg kender efterhånden en del voksne på Pokemon Go bølgen. De kan tømme hvad som helst!

Hvad er hotplug i en bil?

Klaus

Ja whatever!
Et strømstik i cigarstikket
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 00:35
Nåååh, en lader i cigarettænderstikket?
Jeg trode da at i 2016 havde biler USB stik direkte?

Men, hvad ved jeg, min bil er 7 år gammel.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 05:53
Usb direkte plus cigartænder til at lade Powerbank
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nåååh, en lader i cigarettænderstikket?
Jeg trode da at i 2016 havde biler USB stik direkte?

Men, hvad ved jeg, min bil er 7 år gammel.....

Klaus

Det vil der også være i alle nye biler. Er dog ikke sikker på usb fungerer som lader i bilen. Min bil er 5 år gammel og har ikke indbygget infoskærm. Men iPhonen sidder i en holder samme sted og er tilsluttet cigartænder med en usb dims med to porte fra Netto til 25kr, og et jackstik til jackstik kabel også.

GPS, tlf samtaler og musik er i alle bilens højttalere, og tlf er håndfri
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 10:05
Hejsa.
Har lavet noget lignende, har en garageport med fjernbetjening. Mange har mulighed for at koble to ledninger sammen og agere triggerkontakt.
Lidt dyrt, men sjovt, så købte jeg er raspberry pi, et relæmodul og to magnetswitche.
Installerede Linux og php på raspberryen, loddede en smule og alt for hurtigt var jeg færdig.
Det kræver selvfølgelig at du har fast ip på hjemmeadressen og konfigurere en HTTP port til raspberry.
Magnetswitchene er sat så jeg kan se om porten er oppe eller nede, alt efter om den ene eller anden switch er åben eller lukket.
Tog tre billeder af min garageport, åben, midt imellem eller lukket, lavede minimal php hjemmeside og en smule Python for at snakke sammen med relæet og magnetswitch fra raspberry.

Så nu kan jeg sidde alle steder i verden med internet og åbne og lukke garageporten.
Hvorfor, fordi jeg kan, og for at kunne åbne for de gamle hvis de skal bruge noget i garagen og jeg ikke er hjemme
_____

/Erik
Til top
ThomasNorge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Hitra, Norge
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasNorge Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 10:11
Jeg var i sammen situation for 2 år siden, da vores hus var færdigt.
jeg skulle åbne porten med mobil. Men shit det blev for tungt og besværligt.
Så jeg købte sådan 2 stk på ebay til 200 kr pr stk

link

De fungerer rigtig godt. Vi bruger aldrig cigarstikket til noget, så den sidder altid på sin plads og den kan række 50 m.
Så et lillr tryk i god tid og porten står åben og vi kan trille direkte ind med det samme.
Det med at skulle finde mobil frem og åbne App, Nej tak.
Det finder du hurtigt ud af

Redigeret af ThomasNorge - 07-August-2016 kl. 10:24
Mvh Thomas
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 10:46
Hvis det skal styres fra iPhone så bør du vel finde et system der er HomeKit kompatibelt. Så kan det spille sammen med dine øvrige HomeKit smart dimser. F.x at lyser automatisk tænder i garagen når du åbner døren.
Til top
Erik_A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juli-2007
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik_A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 18:24
Virker homekit også på android og ms tlf?

Har kun iDimses, så aner det ikke Sleepy
_____

/Erik
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 19:13
Hvis det er nybyg, skal du vel have et eller andet Home automation, IHC eller lignende, og så skal portene da kobles til dette, så du også bruger husets tryk til at åbne og lukke indefra. Så er det op til automation-valget om du også kan koble en telefon til direkte, men ellers kan de fleste porte styres med et simpelt relæ, og som tidligere beskrevet er et par magnetkontakter også en god ide, så porten automatisk lukker når man trykker "godnat" til huset, hvis magnetkontakten viser at den ikke er lukket.
Raspberry løsningen er en god brobygger mellem forskellige systemer.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2016 kl. 20:31
Jeg har IHC og fjernbetjeninger.
SVP03
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu