|
Garageporte som kan styres med iPhones |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Powerbanks løber også tør....... Tro mig jeg kender efterhånden en del voksne på Pokemon Go bølgen. De kan tømme hvad som helst!
Hvad er hotplug i en bil? Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja whatever! Et strømstik i cigarstikket ![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
Nåååh, en lader i cigarettænderstikket?
Jeg trode da at i 2016 havde biler USB stik direkte? Men, hvad ved jeg, min bil er 7 år gammel..... Klaus |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Usb direkte plus cigartænder til at lade Powerbank
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det vil der også være i alle nye biler. Er dog ikke sikker på usb fungerer som lader i bilen. Min bil er 5 år gammel og har ikke indbygget infoskærm. Men iPhonen sidder i en holder samme sted og er tilsluttet cigartænder med en usb dims med to porte fra Netto til 25kr, og et jackstik til jackstik kabel også. GPS, tlf samtaler og musik er i alle bilens højttalere, og tlf er håndfri ![]() |
|
![]() |
|
Erik_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Hejsa.
Har lavet noget lignende, har en garageport med fjernbetjening. Mange har mulighed for at koble to ledninger sammen og agere triggerkontakt. Lidt dyrt, men sjovt, så købte jeg er raspberry pi, et relæmodul og to magnetswitche. Installerede Linux og php på raspberryen, loddede en smule og alt for hurtigt var jeg færdig. Det kræver selvfølgelig at du har fast ip på hjemmeadressen og konfigurere en HTTP port til raspberry. Magnetswitchene er sat så jeg kan se om porten er oppe eller nede, alt efter om den ene eller anden switch er åben eller lukket. Tog tre billeder af min garageport, åben, midt imellem eller lukket, lavede minimal php hjemmeside og en smule Python for at snakke sammen med relæet og magnetswitch fra raspberry. Så nu kan jeg sidde alle steder i verden med internet og åbne og lukke garageporten. Hvorfor, fordi jeg kan, og for at kunne åbne for de gamle hvis de skal bruge noget i garagen og jeg ikke er hjemme ![]() |
|
_____
/Erik |
|
![]() |
|
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
Jeg var i sammen situation for 2 år siden, da vores hus var færdigt.
jeg skulle åbne porten med mobil. Men shit det blev for tungt og besværligt. Så jeg købte sådan 2 stk på ebay til 200 kr pr stk link De fungerer rigtig godt. Vi bruger aldrig cigarstikket til noget, så den sidder altid på sin plads og den kan række 50 m. Så et lillr tryk i god tid og porten står åben og vi kan trille direkte ind med det samme. Det med at skulle finde mobil frem og åbne App, Nej tak. Det finder du hurtigt ud af Redigeret af ThomasNorge - 07-August-2016 kl. 10:24 |
|
Mvh Thomas
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
Hvis det skal styres fra iPhone så bør du vel finde et system der er HomeKit kompatibelt. Så kan det spille sammen med dine øvrige HomeKit smart dimser. F.x at lyser automatisk tænder i garagen når du åbner døren.
|
|
![]() |
|
Erik_A ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Virker homekit også på android og ms tlf?
Har kun iDimses, så aner det ikke
![]() |
|
_____
/Erik |
|
![]() |
|
renep ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Marts-2008 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 230 |
Hvis det er nybyg, skal du vel have et eller andet Home automation, IHC eller lignende, og så skal portene da kobles til dette, så du også bruger husets tryk til at åbne og lukke indefra. Så er det op til automation-valget om du også kan koble en telefon til direkte, men ellers kan de fleste porte styres med et simpelt relæ, og som tidligere beskrevet er et par magnetkontakter også en god ide, så porten automatisk lukker når man trykker "godnat" til huset, hvis magnetkontakten viser at den ikke er lukket.
Raspberry løsningen er en god brobygger mellem forskellige systemer. |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Jeg har IHC og fjernbetjeninger.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |