recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Garanti direkte ved LG uden kvittering?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Garanti direkte ved LG uden kvittering?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Garanti direkte ved LG uden kvittering?
    Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:31
Hej.

Hvordan står man hvis man har et nordisk LG fjernsyn købt ved autoriseret forhandler men man har mistet sin kvittering og det er under et år? Er der mulighed for reparation direkte ved LG via serienummeret?
Det skal siges at det er et TV jeg overvejer at købe, men skal vide om det kan repareres uden omkostninger, da der er sorte streger over hele panelet.

Mvh. Michael
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:35
 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 

Hvis forhandleren havde dette, havde jeg ikke oprettet det her emne. Hvis du ikke har noget konstruktivt at byde ind med, bedes du lade være.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:44
 
 Det fremgik ikke af dit spørgsmål, at forhandleren heller ikke havde oplysningerne. Så defor.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 

Hvis forhandleren havde dette, havde jeg ikke oprettet det her emne. Hvis du ikke har noget konstruktivt at byde ind med, bedes du lade være.
Hold da op , jeg synes faktisk at det var et meget konstruktivt svarConfused...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:49
Går ud fra at forhandleren har nægtet at tage TVet til garantirep.
Forhandleren(hvis han er ordentlig)burde kunne finde noget på Tvet. Så lad være med at købe mere der. Det er jo en ærlig sag at miste en kvittering.
 
Har skakset dette fra forbrug.dk:
 

Hvis kvittering eller bon er blevet væk

Hvis du ikke kan finde din bon eller kvittering, kan du muligvis dokumentere dit køb på anden måde. Det kan fx være en Dankortkvittering eller en kontoudskrift fra banken. Den type dokumentation kan kun bruges, hvis du kun har købt den aktuelle vare ved købet. Hvis du har købt flere ting, kan du ikke bevise, hvad de enkelte varer har kostet. Andre former for dokumentation kan fx være et byttemærke eller et garantibevis.

Synes ikke du skal give op.
 
Prøv at kontakte LG.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 15:55
Det er som sagt ikke mit TV endnu. Der er nemlig ikke mulighed for reparation ved forhandleren. Vil nemlig gerne vide om der er mulighed for at få det repareret direkte ved LG, da jeg kan få TV'et til en meget atraktiv pris.

Har kontaktet LG pr. mail, men de har svartid som en skildpadde. Derfor sørger jeg erfaring/oplysning her.

Foreløbig tak for hjælpen.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 16:13
Det er jo sælgers problem?????
Lad ham klare problemet eller køb et andet TV.
 
Ved godt at så glip af godt tilbud.(og måske mange problemer)
 


Redigeret af Mufti - 01-Januar-2013 kl. 16:14
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Forhadleren hvor det blev købt skulle vel have de nødvendige oplysninger. 

Hvis forhandleren havde dette, havde jeg ikke oprettet det her emne. Hvis du ikke har noget konstruktivt at byde ind med, bedes du lade være.
Dog et flabet svar, fra en konstruktiv bemærkning fra Radiomanden.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det er som sagt ikke mit TV endnu. Der er nemlig ikke mulighed for reparation ved forhandleren. Vil nemlig gerne vide om der er mulighed for at få det repareret direkte ved LG, da jeg kan få TV'et til en meget atraktiv pris.

Har kontaktet LG pr. mail, men de har svartid som en skildpadde. Derfor sørger jeg erfaring/oplysning her.

Foreløbig tak for hjælpen.


Nej, du finder næppe en producent der vil reparare noget som helst på garantien uden at du kan fremvise en kvittering. Garantibeviset er der jo netop for at bevise at det ikke er en stjålet vare. Hvis du får tilbudt et under 1 år gammelt defekt TV meget billigt, og sælgeren ikke mener han kan få butikken til at fremskaffe en kvittering, så er sandsynligheden for at det netop ER en stjålet vare, temmeligt stor. Den oprindelige køber skal sådan set bare påvise at han har købt varen, hvilket kan gøres uden kvitteringen ved f.eks. at fremvise en kontoudskrift, hvis det er købt på kort eller med bankoverførsel.

Hvis han har købt den kontant uden navn på kvitteringen og smidt kvitteringen væk, så giv ham selv lov til at køre den på lossepladsen.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Det er som sagt ikke mit TV endnu. Der er nemlig ikke mulighed for reparation ved forhandleren. Vil nemlig gerne vide om der er mulighed for at få det repareret direkte ved LG, da jeg kan få TV'et til en meget atraktiv pris.

Har kontaktet LG pr. mail, men de har svartid som en skildpadde. Derfor sørger jeg erfaring/oplysning her.

Foreløbig tak for hjælpen.


Nej, du finder næppe en producent der vil reparare noget som helst på garantien uden at du kan fremvise en kvittering. Garantibeviset er der jo netop for at bevise at det ikke er en stjålet vare. Hvis du får tilbudt et under 1 år gammelt defekt TV meget billigt, og sælgeren ikke mener han kan få butikken til at fremskaffe en kvittering, så er sandsynligheden for at det netop ER en stjålet vare, temmeligt stor. Den oprindelige køber skal sådan set bare påvise at han har købt varen, hvilket kan gøres uden kvitteringen ved f.eks. at fremvise en kontoudskrift, hvis det er købt på kort eller med bankoverførsel.

Hvis han har købt den kontant uden navn på kvitteringen og smidt kvitteringen væk, så giv ham selv lov til at køre den på lossepladsen.

Hej Otto.

Varen er ikke stjålet, har selv været med ved købet. Jeg er blot gode erfaringer med diverse producenter som yder garanti baseret på serienummeret som f.eks. logitech, WD og Lenovo, hvorfor jeg håbede LG havde samme.

Fungerer Samsung Prestige service ikke således?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:



Varen er ikke stjålet, har selv været med ved købet. Jeg er blot gode erfaringer med diverse producenter som yder garanti baseret på serienummeret som f.eks. logitech, WD og Lenovo, hvorfor jeg håbede LG havde samme.


Uden kvittering? Det synes jeg faktisk ikke helt er i orden, hvis det er rigtigt. Jeg har aldrig oplevet andet end at producenterne forlanger dokumentation.

Egentlig ville jeg til at brokke mig over den butik der ikke vil skaffe en kopi af kvitteringen til køberen, men det kan selvfølgelig være købt i et supermarked, uden at kundens navn er blevet registreret. Men stadigvæk, så skal man ikke nødvendigvis bruge kvitteringen, blot man kan påvise at købet er blevet foretaget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu