|
GB istedet for i TB? |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
T-1000 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 298 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Juli-2014 kl. 19:19 |
|
Kan man få ens PC til at vise harddiskpladsen i GB istedet for i TB.
|
||
Pain can be controlled - you just disconnect it.
|
||
![]() |
||
ClausJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 559 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er da bare at sætte 3 nuller efter
![]() |
||
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Årh, det er vel ret beset 1024 GB = 1 TB. ![]() Kun harddiskproducenter mener, at 1000 GB = 1 TB da det får diskene til at se større ud. |
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
Mon ikke det bare er at sætte en mindre disk i, 50GB bliver næppe vist som TB. Næppe et brugbart svar,
du kunne fortælle hvad styresystem du bruger på din pc. |
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2409 |
|
Nope. Som gammel it mand er jeg fuldstændig enig med dig i, at sådan burde det være, men det er det ikke længere. Idag er 1 TB = 1000 GB, mens 1 TiB (tebibyte) = 1024 GiB (gibibyte). Det sutter mås at fordi den almene pøbel aldrig har fattet det med de 1024 har man på et tidspunkt valgt at redefinere hvad ordene gigabyte, megabyte og kilobyte betyder. Det er helt på højde med, at mens hacker i gamle dage blot betød en der "hakkede kode ind" = en programmør og en cracker var en der brugte sine evner til at knække koder, så har mediernes og almenhedens forkerte brug af ordene gjort at idag er der ikke noget der hedder en cracker, mens en hacker er blevet til en der ondsindet forsøger at misbruge eller ødelægge it systemer. Det næste bliver vel at vi skal til at lære at kalde en pc for "en harddisk" for det er det hr. og fru danmark kalder en pc, suk.
|
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
@strandvasker
Men PC'ernes styresystemer bruger vel stadig den korrekte omregningsmetode? (jeg er kun på Win7, så skal ikke kunne sige, om det er ændret siden) |
||
![]() |
||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
|
Hvordan kan du dog så finde på at forsvare "tebibyte"? :-) I forumsammenhæng og lignende kan jeg finde på at skrive TiB, for at gøre forskellen tydelig. Ellers kunne jeg aldrig finde på at bruge den opfindelse. Redigeret af bubbleboy - 17-Juli-2014 kl. 12:15 |
||
![]() |
||
T-1000 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 298 |
|
jeg kører med Windows 7.
Jeg syntes bare at det vil være mere overskueligt at se tallene i GB (fx 1244 GB ledig af 1881 GB) i stedet for at der fx står "2,66 TB ledig af 3,63 TB" Mon det kan lade sig gøre ![]() |
||
Pain can be controlled - you just disconnect it.
|
||
![]() |
||
|
Du skal nok ud i noget tredjepartssoftware.
http://www.troublefixers.com/display-folder-size-in-windows-7-and-vista-applies-to-all-windows/ |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Det bliver ikke mere rigtigt af, at harddiskproducenterne fastholder deres dumme tebibyte. Windows, Linux, OS X, iOS, Android etc etc rapporterer jo også stadig den reelle størrelse. Alt andet måles også stadig rigtigt. Og at folk ikke ved det, er deres egen skyld, for det er almindelig lære i folkeskolens IT.
|
||
![]() |
||
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
|
Når jeg går ind i Denne Computer på min Win7 64bit Home Premium, så vises GB og ikke TB - og det har den altid gjort.
Og har ikke kunnet finde nogen steder, hvor jeg kan ændre dette.
![]() ![]() |
||
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Men nu har du jo heller ikke et drev på over 1TB. Så snart en disk går over det, så visen den i TB i stedet.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |