recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - gds soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

gds soundbar

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 22:25
Næh, den er jo uden hdmi cec :-O
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 22:33
Du kan bruge en "almindelig" forstærker til dine højttalere ved at sætte sådan en HDMI/ARC DAC mellem TV'ets ARC HDMI-udgang og forstærkeren: HDMI ARC DAC lyd extractor.

Bruger den selv mellem mit LG TV og et par aktive højttalere. TV'et ser den som en surround-receiver, så man kan skrue op og ned med TV'ets fjernbetjening.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 08:16
Hvorfor ikke en Logitech universial fjernbetjening der kan styre både TV og forstærker?

Det virker super herhjemme og så får man glæde af sorround altid...

Hvad har jeg overset sådan en tidlig morgen siden det ikke er forslået? :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af huntiedk huntiedk skrev:

Du kan bruge en "almindelig" forstærker til dine højttalere ved at sætte sådan en HDMI/ARC DAC mellem TV'ets ARC HDMI-udgang og forstærkeren: HDMI ARC DAC lyd extractor.

Bruger den selv mellem mit LG TV og et par aktive højttalere. TV'et ser den som en surround-receiver, så man kan skrue op og ned med TV'ets fjernbetjening.

Det er da lige præcis den løsning som trådstarter efterspørger! Thumbs Up

Det kræver lige en ekstra forstærker imellem, men så har man sine egen gør-det-selv soundbar med styring fra fjernbetjening. Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
peterekholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-December-2014
Sted: Borup, Danmark
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:37
JaAndersen: SR-anlæg og tv står til daglig forskudt, og rulles i stilling til film-brug. Så derfor :)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 13:41
huntiedk: Det lyder som et bud :-)

Det må være til at bygge et par aktive højttalere (Jeg har bl.a. et par CerwinVega fuldtone bilhøjttalere liggende) med en loddekolbe og et par komponenter; eller købe en brugt analog stereoforstærker.
Jeg tænker at bygge en tv-bænk med hjul, og så bygge forstærker, højttalere og det hele ind i.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 10:32
Hvad med en billig dims som denne? er det helt håbløst?:

http://elektronik-lavpris.dk/p121847/MK190_BYGGES%C3%86T:_2_x_5W_stereoforst230;rker_til_MP3_afspillere/?

(og så selvfølgelig ovennævnte HDMI ARC DAC lyd extractor)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 10:58
Inden du er færdig med hdmi lyd extractor, byg-selv forstærkere og strømforsyningen dertil, kan du lige så godt bruge pengene på en brugt surroundforstærker og bygge den ind i møblet. Eksempelvis denne:
http://www.dba.dk/onkyo-tx-sr508-71-kanaler/id-1012423880/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 11:27
det er nok det nemmeste.
På tvet er en hdmi markeret ARC, og med en pil pegende ind i en cirkel. Hvordan forstås det - betyder det ikke at "her kan du putte lyd ind i fjernsynet"?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 11:57
Ja det er rigtigt! Husk at den anden ende af kablet skal i hdmi OUT på recieveren.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peterekholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 12:11
Nu spørger jeg så lige dumt: Hvordan gør det, at lyden fra tv'et sendes til receiveren og ud gennem dennes tilsluttede højttalere?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2014 kl. 13:03

Det er jo ARC tilslutningen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu