Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
felix29
Bruger
Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 115
|
Emne: Genbrug af hdd fra PS3 Sendt: 13-Juli-2008 kl. 18:13 |
Da jeg skiftede den originale HDD ud med en samsung 250 gb. Fik jeg jo den gamle i overskud. Jeg har så i mellemtiden anskaffet mig en 2,5" sata harddiskbox. Og monteret 40 gb'en deri.. Men problemet er at jeg ikke kan komme i kontakt med den overhovedet. Jeg har prøvet forskellige computere, også med direkte tilkobling til pc'en.
Synes jeg var meget forsigtig da jeg pillede den ud, så har lidt svært ved at tro den er stået af. PS3'en er ca. 12 mdr. gammel, mon garantien/reklamationsretten dækker/gælder ??
|
Samsung PS50C685 Pioneer VSX-421-K PS3 (harmony adapter) WD TV Live Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center) Logitech Harmony 555 (til at styre det hele) Pris billigt setup.
|
 |
JesperLund
Guld medlem
Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
|
Sendt: 13-Juli-2008 kl. 18:20 |
Bruger du Windows? Harddisken er sikkert formatteret med ext3 eller et andet non-MS filsystem.
Prøv at slette de(n) eksisterende partition(er), og lav en ny NTFS partition hvis du er på Windows. Det gøres under
Denne Computer -> Administration -> Diskhåndtering
Når du bare kan købe en almindelige SATA disk, må det også være en almindelig SATA disk som PS3'en oprindeligt kommer med.
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
 |
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
|
Sendt: 13-Juli-2008 kl. 20:51 |
Som Jesper siger skal du lige formatere en partition før du kan bruge den i windows. Om du ellers har ødelagt den, kan du jo hurtigt se ved at smide den tilbage i ps3'en. Men jeg tvivler nu på den er gået kold da de plejer at kunne holde til en del.
|
/Bjarke
|
 |
bruger udmeldt 5
--
Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
|
Sendt: 13-Juli-2008 kl. 20:53 |
Den er ikke 100% kompatibel, da disken er mærkeligt nok uden et par ATAPI kommando'r .. så i event loggen modtager du en hel del fejl beskeder grundet dette.
Samme situation er sket på en regulær debian linux distro, hvor HDD ikke undestøttede visse kommando'r som der blev sendt til disken.. Den kørte men ikke upåklageligt.
|
 |
bcravn
Bruger
Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
|
Sendt: 13-Juli-2008 kl. 22:11 |
pendec skrev:
Den er ikke 100% kompatibel, da disken er mærkeligt nok uden et par ATAPI kommando'r .. så i event loggen modtager du en hel del fejl beskeder grundet dette. |
Lyder "spændende" har du mere info omkring dette? Min egen ps3 hdd ligger inde på arbejde, så kan ikke lige tjekke op på det.
|
/Bjarke
|
 |
felix29
Bruger
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 12:47 |
Er det noget man kan fixe ? Eller er det bare sådan ? Synes det er lidt ærligeligt at have en næsten ny 40 Gb disk til bare at ligge og flyde.
|
Samsung PS50C685 Pioneer VSX-421-K PS3 (harmony adapter) WD TV Live Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center) Logitech Harmony 555 (til at styre det hele) Pris billigt setup.
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 14:06 |
en ny firmware på hdd kan vel fixe det.. men gider man det for 40GB?og så er den historie vist også lidt gammel? der er vist lidt størrere krav til diskene idag siden den kom ud af ps3'ren
|
 |
friediger
Guld medlem
Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 557
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 14:19 |
Jeg satte min overskydende ps3 harddisk i en harddiskbox, tilsluttede den til min vista computer og mener den virkede umiddelbart. Skulle ihvertfald ikke pille med firmware eller andet. Kan godt være at vista selv foretog en formatering.
|
 |
DonJensen
Guld medlem
Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 17:10 |
Nogen der har en guide til hvordan man skifter den, og ikke mindst tager
backup så man ikke mister sine savegames o.s.v.?
Hvis det altså kan lade sig gøre?
|
|
 |
dannemand
Bruger
Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: 8000
Point: 212
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 18:17 |
pendec skrev:
en ny firmware på hdd kan vel fixe det.. men gider man det for 40GB?og så er den historie vist også lidt gammel? der er vist lidt størrere krav til diskene idag siden den kom ud af ps3'ren
|
Der er da ingen grund til man ikke må tage en gammel tråd frem. Hvis han ønsker et svar i forlængelse af dette, så virker det da meget naturligt.
|
 |
felix29
Bruger
|
Sendt: 19-Februar-2009 kl. 22:28 |
Som Dannemand er inde på.. Så hiver jeg fast i tråden igen, da der jo kunne være nogle andre havde fundet en løsning. Og det kan da godt være at 40 Gb ikke er meget set i lyset af at man kan få 1-2 Tb i dag. Men jeg har stadig HDD'en liggende, og hver gang jeg ser den synes jeg det er en skam den ikke bliver brugt.
Om det så er for dyrt/omstændigt at give den ny firmware. Aner jeg ikke en pind om, det er derfor jeg spørger.
|
|
 |
bruger udmeldt 5
--
|
Sendt: 24-Februar-2009 kl. 13:32 |
den er nok ikke meget værd, så den kan man måske bruge på en linux platform hvor de tager højde for den model type, ellers tror jeg ikke den kan bruges til meget.
|
 |