recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Genbruge eller sælge gammel NAD forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Genbruge eller sælge gammel NAD forstærker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
atmorell Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér atmorell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Genbruge eller sælge gammel NAD forstærker?
    Sendt: 14-August-2020 kl. 23:11
Hej,

Jeg vil gerne opgradere mit nuværende setup med en center højtaler. Har i dag en NAD stereo forstærker (C356BEE) med to Dali Mentor 2. Vil det give mening at genbruge den gamle NAD stereo forstærker som forforstærker til de to Dali højtalere og lade Surround Recieveren trække center højtaleren eller er det bedre lade Surround Recieveren trække det hele? (Marantz SR5015)


Redigeret af atmorell - 14-August-2020 kl. 23:45
Mvh Asbjørn Morell
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 23:52
Uden at være ekspert på området, så tror jeg ikke dine højttalere er så svære at drive at man oplever en hørbar forskel ved at benytte NAD forforstærker. Det kan jo være at det er farven på lyden igennem NAD som du kan li', men det giver jo så problemer med center højttaleren.

Men prøv at sætte dem til og se om du kan leve uden din NAD, der er mange ting som kan have indvirkning på lyden og måske er det slet ikke hørbar at skifte forstærker i dit setup.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 08:07
En forstærker kan farve lyden, så jeg ville lade alle tre højtaleren køre igennem Surround Recieveren.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu