recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Generelle + MUX4 problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Generelle + MUX4 problemer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jeppo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-April-2012
Status: Offline
Point: 66
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Generelle + MUX4 problemer
    Sendt: 10-Maj-2012 kl. 01:45
Hej.

Jeg har den seneste uge haft en del pixelering på kanalerne på MUX4. Det er faktisk så galt at jeg ikke kan se dem.
De andre kanaler er der ingen problemer med.

I det hele taget er der ikke ret godt signal, her hvor jeg bor (i et "hul" omringet af træer).
Mit TV viser 2 ud af 5 bjælker, men der plejer nu ikke at være det helt store problem. Kun en lille smule hvis det er "dårligt" vejr.

Jeg havde TV-mand på besøg mellem jul og nytår. Han satte ny antenne op og satte f-connectore på mine kabler.. Just in case. Der har ellers ikke været de helt store problemer før nu.

Jeg har for nyligt anskaffet mig 3x CableStar Combo HD CI.
I DVBViewer viser den følgene signalkvalitet:

MUX1 ~75%
MUX2 ~100%
MUX3 ~100%
MUX4 ~80%

Jeg ved ikke hvor præcist den måler det, men synes det er lidt mærkeligt, at kanalerne på MUX4 er så pixelerede, når der er lige så godt signal som på MUX1

Hvad kan jeg gøre for at få bedre signal?

Det hele kører på et kabel fra antennen til en 2 vejs splitter, fra 2 vejs splitter til TV & 3 vejs splitter, og til sidst fra 3 vejs splitter til TV-tunerne.
Det er nok ikke det mest optimale setup, men jeg har ikke rigtigt andre muligheder.

Kan man sætte en forstærker på mellem antenne og den første splitter? Eller vil det ikke hjælpe noget?

EDIT:
Problemerne er der også hvis TV'et er sat direkte til antennen.
Målingen af signalstyrken er selvfølgelig også med en enkelt tuner direkte tilsluttet antennen.

Redigeret af Jeppo - 10-Maj-2012 kl. 02:01
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu