recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gennemgang af TMPGEnc 3.0Xpress
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGennemgang af TMPGEnc 3.0Xpress

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Avatar
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 17:59

Nej, du skal ikke bruge TMPGEnc Xpress til DVD Authoring, men brug i stedet TMPG DVD Author til at lave dine menu'er plus TS filer med.

Hvis det tager 1½ time at redigere et videoklip på 3½ minut er det fordi man drejer for langsomt på håndsvinget på den nye ulands PC med håndsving.   Det hedder ikke Xpress uden grund.

En times videorendering tager ca 1 time på en P4 3 GHz maskine, afhængigt af hvad den ellers laver samtidigt.  Hvis man flipper helt ud i alle funktionerne som jeg gjorde i eksemplet vil det tage ca 3 timer for en times video bearbejdning/mishandling.

Bruger du fx DVD Author programmet til at lave en DVD±R/RW med dine 3,7 GB filer vil det maksimakt tage et par minutter plus brændingstiden, hvis VOB filerne ikke skal renderes.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
TheCrazyGolfer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 07:43

Okay - Tak for svaret.

Ved du om der findes samme fyldiggørende test af TMPG DVD Author?

Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar
Sonos Subwoofer
Sonos Play 1 baghøjtalere
Chromecast Ultra
Waoo smart wifi 300/300MB
100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler
Til top
KJBOLOE Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 11:03

Hejsa

Jeg har lavet en DVD +R hvor jeg har en film jeg har optaget på min recorder. Den vil jeg nu gerne have konverteret så den kan afspilles på min PC'er.

Jeg har prøvet at bruge dette program, men den viser følgende når jeg vælger at source er DVD +R, Jeg har 3 optagelser på skiven som den så kopiere ind på min HDD, men den laver 6 filer. (Det er som om at den gemmer hver optagelse to gange. Mit problem er at jeg ikke kan få lyden med på min konverterede MPEG fil.

Håber at der er nogen der kan hjælpe.

Optagelserne er fra sønnen's lejr i børnehaven og der er flere der gerne vil have optagelsen, lidt vildt at brænde x antal DVD'er for optagelser af 5 min. varighed.

Med venlig hilsen

Kenneth J. Bolø

 

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 11:38

Hej

Du skal ikke bruge Tmpgenc express - express er et konverteringsprogram hvis hovedformål er kovertering af eks. avi filer til mpeg. 

Til dit formål skal du bruge Tmpgenc DVD author - som er et authoring program der importerer dine klip uden at reencode dem, og hvor du kan opbygge dvd-struktur med alle de klip du vil have med (indenfor tilgængelig plads)

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2006 kl. 11:41

Hvis du mangler lyden i selve redigeringsprocessen er det sandsynligvis fordi du ikke har ac3 plug-in'et. Men lyden er der når du brænder resultatet.

Iøvrigt: lidt afhængigt af hvad du skal lave er der ingen grund til at konvertere din vob-filer. Du vælger bare "Import DVD" og vælger så titel og så kan du indsætte start/slut og kapitelmærker (eller vælge at bevare de eksisterende kapitalmærker) og bagefter kan du så vælge endnu en titel.

Ang "dobbelt filer" - det oplever jeg også. Det ser grangiveligt ud som om filerne er der 2 gange. Jeg ripper med DVDdecryper og video_ts mappen er altså af normal størrelse, så titlerne ligger der kun en 1 gang, men det er rigtigt at når jeg skal importere en titel, ser det ud som om den er der to gange. Jeg har lært at abstrahere fra det.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu