|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Oleska ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 24-Marts-2008 kl. 10:51 |
Hey herinde, Der findes jo så mange kloge hoveder - så jeg vil høre om nogle kan knække denne kryptiske overvejelse. Jeg overvejer ny surround reciever, og har en gammel Sony top model STRD50ES (vist nok tidl. reff. model) Jeg ønsker at få muligheden for de nye HD lydformater (DTS og Dolby) Jeg KAN høre forskel (på dynamic og detaljer) når jeg afspiller en BD i DTS - så kan min forstærker alligevel få "extra" ud af lydsporet.., og vil jeg så kunne vinde ved et skifte ? umiddelbart når man ser de tehn. specs, viser den flg. http://www.retrevo.com/s/Sony-STR-DA50ES-Receivers-review-ma nual/id/387ag921/t/1-2 stereo mode: 120W+120W og surroundmode THD?? 5 x 120 W Onkyo virker som et godt alternativ..., de oplyser bare specs. som W per channel ... er det misvisende (producenter er jo kendt for ikke at udstille deres svagheder og gøre det svære at sammenlign. men konkurr.) Jeg føler ikke jeg har manglet saft og kraft.., men hvad mener i alternativet kunne være.., -Jeg er i tvivl om jeg overhovedet kan have fordel at et skifte - men teknologien udvikles jo - og min 50ES er efterhånden udviklingsmæssigt fra 1999 !!! Håber på lidt hjælp til disse kryptiske overvejelser !!!!! |
|
TV: SHARP XS1
Bluray: Oppo 83SE Surround: Rotel Højt: B&W |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det gælder jo også for Sony'en. Stort set ingen integrerede surround-receivere leverer lige meget power i alle kanaler samtidigt som i stereo. Når det er sagt, så vil jeg mene at du skal have fat i en 805, for at få en surround-receiver af tilsvarende grundlæggende kvalitet som din Sony - og det burde prisskiltene også give et vist hint om. Din Sony kostede også omkring 10.000,- da den var ny. Du får i dag mange flere features for de samme penge, men grundlæggende kvalitet og store strømforsyninger er ikke blevet nævneværdigt billigere siden dengang. Det har ikke så meget med watt-opgivelser at gøre, mere en generel vurdering af kvaliteten som helhed. |
|
![]() |
|
Oleska ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Tak Otto for svaret - hen i retningen hvad jeg selv tænkte - har bare regnet med en 705 el. den kommende 706 var nok. 805 får jo meget ros - men fylder lidt for meget (også vægt mæssigt) Tror du der vil være lydmæssigt en stor forskel (self. til det bedre)
Mvh Oleska |
|
TV: SHARP XS1
Bluray: Oppo 83SE Surround: Rotel Højt: B&W |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |