recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netflix undertekster en smule for sent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netflix undertekster en smule for sent

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netflix undertekster en smule for sent
    Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:20
Hej alle.

Håber der er en enkelt som ikke er ude i det gode sommervejr, som har en idé til en løsning på mit problem.

Benytter med stor glæde Netflix, men er småireteret over at underteksterne hele tiden kommer ½-1 sek for sent.
Ikke noget der er et kæmpe problem - Men dog en smule irreterrende.

Det sker både på tablet (Galaxy Note 8) og WD TV Live.
Er der en måde man kan påvirke timingen af underteksterne på netflix på? Som man kan med løse .srt undertekster.

mvh
René
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 09:17
Der er ikke rigtigt noget du kan gøre hvis det er netflix der ikke har styr på deres undertekster, hvilket de ofte ikke har. 

Er det alt materiale du  oplever det på eller er det en specific film/serie?


Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:29
Det er helt generelt. Det er ikke et voldsomt stort problem. Men nok til at det til tider er lidt generende. Men det må jeg leve med, hvis ikke det er noget man kan indstille. Tak for tilbagemeldingen.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:36
Forsinkelse på undertekster, det er også noget som kan opstå på købte film.

Men strengt taget burde det være noget, der kan klares rent teknisk fra udbyder/leverandør.

Jeg venter nok lige lidt med Netflix efter den melding.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:53
Det har jeg aldrig oplevet. Playeren til Android og WD TV har dog visse tekniske ligheder, så det er muligt at fejlen ligger heri.

Har du mulighed for at prøve samme indhold på andre enheder?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 11:55
Det problem synes jeg heller ikke jeg har lagt mærke til , bruger ATV3....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:00
Heller ikke noget jeg har lagt mærke til via win 8 app, og det bliver brugt dagligt herhjemme både dk og us.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Balduric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 12:32
Jeg bruger også Netflix med WD TV Live og har kun en enkelt gang oplevet forsinkelse på underteksterne. Det var i Top Gear i et enkelt afsnit. Når jeg så det samme indhold på PC og iPad var der ikke noget problem. Men som sagt var det kun i et afsnit som dog gav nok irrritation til jeg lige ville prøve med en anden afspiller.
Som Rasmus skriver kan det sagtens være et problem der ligger i Android/Linux SW på dine enheder.

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 15:13
Jeg har nu testet på en Apple TV også. Det er samme problem. Jeg er nok meget overfølsom, og min kone ligger ikke mærke til det. Men det er en sync fejl på ca. et halvt sekund. På både film og serier. Dog stadig ikke noget som vil få mig til at fravælge Netflix. Er til at leve med. Blot hvis det kunne optimeres, at det ville være helt super.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 15:23
Det burde være enkelt at rette det.

Sync fejl kan måske også hænge sammen med den kvalitet som Netflix tilbyder?   


Redigeret af tonice25 - 22-Juli-2013 kl. 15:24
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2013 kl. 15:30
Har også tit oplevet det, både på Samsung smarttv og apple tv3. Så sent som igår, hvor jeg så en dokumentar om Lebowski-fest. Her var der flere sekunders forsinkelse hen imod slutningen af dokumentaren, meget forvirrende... :-(
Til top
LeChuck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2011
Status: Offline
Point: 173
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LeChuck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 15:51
Mine forældre og min søster brokker sig over at lyd og billede ofte går ud af synkronisering på Netflix. Begge setups er med Apple TV tilsluttet direkte til TV'et.
Et forslag hentet fra nettet var at slå Dolby fra i indstillinger. Jeg testede det med et par afsnit af Bones, og det løste umiddelbart problemet. De har ikke snakket om at underteksterne havde problemer med synkroniseringen, men måske kan det tip hjælpe dig også? 
Som en side bemærkning: Oversætteren på underteksterne til Bones skulle måske lige tjekke lidt op på betydningen af engelske udtryk. "Bumping uglies" blev oversat til "have sex med grimme mennesker"....

Det skal dertil siges at i mit eget setup er Apple TV'et tilsluttet en surround receiver, og det er meget sjældent jeg har oplevet synkroniserings problemer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu