recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipod Touch til aktiv højttaler via Airport Express
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpod Touch til aktiv højttaler via Airport Express

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Emne: Ipod Touch til aktiv højttaler via Airport Express
    Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:33
Jeg har nu fået forskellige oplysninger og har brug for et kvalificeret svar.
 
Hvis jeg vil streame min musik trådløst direkte fra min Ipod Touch med OS 4.2 til et par aktive højttalere ved hjælp af Airport Express. Kan jeg så styrer volumen fra min Ipod?
 
Jeg har netop fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre. En Airport Express (den til 700,-) sender altid lydstyren ens og jeg skal derfor styre volumen på højttalerne. Andet vil kræve AirPlay.
 
Er dette korrekt? I så fald er det ikke en løsning for mig. Jeg ønsker så få dimser og fjernbetjeninger som muligt.
 
På forhånd tak.
Samsung 7505 55"
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Jeg har nu fået forskellige oplysninger og har brug for et kvalificeret svar.
Hvis jeg vil streame min musik trådløst direkte fra min Ipod Touch med OS 4.2 til et par aktive højttalere ved hjælp af Airport Express. Kan jeg så styrer volumen fra min Ipod?


Ja.

Oprindeligt skrevet af Zappy Zappy skrev:

Jeg har netop fået at vide, at det ikke kan lade sig gøre. En Airport Express (den til 700,-) sender altid lydstyren ens og jeg skal derfor styre volumen på højttalerne. Andet vil kræve AirPlay.


AirPort Express er en AirPlay enhed, og det er netop det du bruger for at spille musikken fra iPod'en-
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:47
Det lyder super.
 
Altså: Musikken direkte på Ipod. Streame via Airport Express til to aktive højttalere, der er skuet op. Lydstyren reguleres på Ipod. Ingen PC, ingen Itunes, ingen forstærker, ingen fjernbetjening.
Samsung 7505 55"
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 22:59
Ja, du kan skrue op og ned på iPod'en.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne. De aktive højtalere har jo bare indbygget forstærker, men modtager jo et almindeligt lydsignal som også en evt. forstærker ville, hvis det var passive højtalere.

Redigeret af lunddal - 03-Marts-2011 kl. 23:00
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 08:19
Jeg har leget med det i nogle minutter. Men hos mig fik jeg det kun til at virke ved at min Iphone kunne styre Itunes på min pc som så spillede via AirPort Express. Jeg kunne skrue op/ned for lyden.
Via Remote applikationen.
 
Edit: Det kan man godt, har jeg fundet ud af. Jeg måtte lige google lidt og fandt ud af, at jeg godt kunne. Men jeg havde ikke set ikonet før


Redigeret af PerW - 04-Marts-2011 kl. 08:42
Til top
Zappy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, du kan skrue op og ned på iPod'en.

Jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne. De aktive højtalere har jo bare indbygget forstærker, men modtager jo et almindeligt lydsignal som også en evt. forstærker ville, hvis det var passive højtalere.
 
En sælger fra Hifiklubben fortalte mig, at Airport Express altid sender ud med samme lydstyrke.
 
Jeg kan forstå på dig, at det ikke er tilfældet.
Samsung 7505 55"
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2011 kl. 16:30
Jeg har en Airport i soveværelset, hvor jeg også har en receiver. Jeg indstiller receiveren til en bestemt volume, og så styrer jeg ellers resten fra min iPhone. Hvis Airporten altid sender samme lydstyrke ud, så ville jeg ikke kunne regulere lydstyrke fra telefonen, men det kan jeg sagtens.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu