recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVIX M-6600N vs WD TV Live
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTVIX M-6600N vs WD TV Live

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: TVIX M-6600N vs WD TV Live
    Sendt: 31-Marts-2010 kl. 15:45
Hej.

Da jeg efterhånden er ved at være godt træt af at kopiere mine filer til en usb harddisk så de kan spilles via min philips blu-ray, tænker jeg at det må være tid for en media streamer.

Jeg kan se at dustin.dk har kampagne på både TVIX M-6600N og WD TV Live, og prisforskellen på de to afspillere er ca. 1000 kr,-.

Ud over at TVIXen er noget pænere at se på og har indbygget n-wifi hvad kan da siges for og imod de to afspillere?

tvkartoffel
Til top
dimzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2005
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 00:06
Jeg har prøvet begge.

Tvix'en har en bedre remote, savner tit "goto" knappen på min WDTV live's lille remote.
Tvix'en kan have en intern-harddisk, bruger det dog ikke, synes den larmer for meget så.
Tvix'ens WiFi'en brugte jeg kun i 2min, kører for langsom til HD-film.
Tvix'en har mulighed for DVB-T tuner, samt optage funktion, har dog ikke prøvet det, har DVB-C
WDTV'en starter hurtigere op.
WDTV'en kan man logge sig ind på Youtube, så man får sine videoer og subscriptions.

Ellers synes jeg stort set de er lige gode :)

Har også prøvet HDX 1000, men synes den har en MEGET rodet remote, så den blev hurtigt skiftet ud.. :)

Så hvis du bruger DVB-T og på sigt måske vil smide tuner i den, samt har lyst til at bruge de ekstra 1000kr, så tag Tvix'en.
Ellers klare WDTV'en sig fint som NAS-afspiller :)
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 00:34
OK, så må det blive en wd tv live.

Jeg har også kabeltv, så tuner er udelukket og hvis man alligevel ikke kan streame via wifi, så er der åbenbart ikke ret meget andet tilbage end end en fin kasse med mulighed for at indbygge hdd.

Tak for tilbagemeldingen :-)

tvkartoffel
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af dimzen dimzen skrev:

Jeg har prøvet begge.

Tvix'en har en bedre remote, savner tit "goto" knappen på min WDTV live's lille remote.
Tvix'en kan have en intern-harddisk, bruger det dog ikke, synes den larmer for meget så.
Tvix'ens WiFi'en brugte jeg kun i 2min, kører for langsom til HD-film.
Tvix'en har mulighed for DVB-T tuner, samt optage funktion, har dog ikke prøvet det, har DVB-C
WDTV'en starter hurtigere op.
WDTV'en kan man logge sig ind på Youtube, så man får sine videoer og subscriptions.

Ellers synes jeg stort set de er lige gode :)

Har også prøvet HDX 1000, men synes den har en MEGET rodet remote, så den blev hurtigt skiftet ud.. :)

Så hvis du bruger DVB-T og på sigt måske vil smide tuner i den, samt har lyst til at bruge de ekstra 1000kr, så tag Tvix'en.
Ellers klare WDTV'en sig fint som NAS-afspiller :)
Jeg har en Tvix 6500 og 6600N
Tvixen har helt klar en bedre remote synes jeg også. Meget fedt med goto knappen mv.
Jeg køre selv med en 2tb harddiks i min tvix og den siger ikke en skid... såååå ved ikke hvor du har det fra :) Men kan være at din gør det, skal jeg jo ikke kunne sige hehe :)
Jeg bruger ikke selv wifi til min 6600N da jeg har kabel, men har hørt at det køre ganske ok.
Ja den har mulighed for at smide en DVB-T tuner i hvilket er en lækker ting. Hvis man har brug for det :)
Du kan også smutte på youtube mv på tvixen, har de fikset i deres sidste firmware, og det fungere helt optimalt :)
Jeg synes er tvixen er super hurtig, og total simpel at navigere rundt i. Den afspiller alle formater, også har den BD lite indbygget også jo, hvis man gerne vil afspille BD film :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Urte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:26
youtube på TVIX? gælder dt også 6500 ? hvilken firmware taler vi?
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

youtube på TVIX? gælder dt også 6500 ? hvilken firmware taler vi?
 
Nej det er kun 6600 som kan dette :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu