recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad koster surroundreceiver i strøm 24/7?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad koster surroundreceiver i strøm 24/7?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis den bare står tændt uden at spille, kan det ikke være mange watt den trækker på elnettet. Men hvorfor hulan behøver den stå tændt 24/7?

Du vil blive overrasket, mener at have målt min Denon 3808 til omkring 60 eller 80 Watt i tomgang. Forstærkeren til subwooferen er endnu værre. Da jeg oprindeligt havde "hdmi through" i standby til, der kunne man også mærke at den var lidt lun.
Det skulle så være det samme forbrug, som når man spiller i mellemhøjt leje. Mener Hother har målt en af sine recievere til det.

Hvad er definitionen så på "mellemhøjt"?Wink I teorien leverer de fleste gulvhøjttalere jo i omegnen af 90dB ved 1watt.
Angående tomgangsforbrug afhænger det også af forstærkerteknologi og hvor meget elektronik der er stoppet i receiveren. En klasse A forstærker feks trækket jo fuldlaststrøm konstant uanset hvor højt den spiller. Klasse AB eller lignende er vist den mest benyttede teknologi i surround recivere, jeg kan dog ikke lige huske en tommelfingerregel for tomgangsforbrug for dem. Klasse D (og ligende varianter) er det vist ikke ret mange andre ind Pioneer som bruger af (og der er det kun på de store modeller?), de har så et endnu lavere tomgangsforbrug.
Dertil skal der så også lige ses på hvor stor tomgangsforbrug selve trafoen har.
Ja det er en svævende betegnelse. Med det mener jeg højt nok til at musik kan nydes, men lavt nok til at hele kvarteret ikke kommer rendende LOL
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2013 kl. 21:36
Man kunne jo vedtage at "mellemhøjt" er 23dB under fuld udstyring, så er vi stadig under 1 watt pr kanal og dermed betyder det nærmest ingenting i denne sammenhæng.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6090
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 08:18
Hvorfor?
Fordi den ikke er god til at oprette HDMI-handshake
Det bliver træls i længden at skulle tænde/slukke den to (eller tre) gange hver gang, jeg vil se et eller andet (film og TV-serier på BD)
Jeg tog den med i HFK Randers, da Jan tilbød at prøve den der – tak til ham og de andre
Der virkede den fint: Den blev tændt og slukket masser af gange og oprettede handshake hver gang
Men hjemme er det skidt, selvom det samme setup og de samme (gode) HDMI-kabler fungerer fint med en Onkyo 818
Kablerne har fungeret 100% med forskelligt udstyr i flere år, så det er ikke det
Jeg vil gerne af med den, men føler ikke, at jeg kan sælge hvis den ikke virker 100% Confused
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
inside Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér inside Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 08:22
Min Primare SPA21 bruger 60watt i standby. Tør slet ikke tænke på hvad den så bruger i tomgang. Men den bliver så også slukket helt når den ikke bliver brugt, selvom lyden er SÅ meget bedre når den får lov til at stå og varme op (hvilket nok også skyldes dens høje standby forbrug).
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 09:25
Da jeg havde spa 21... Der steg min el regning med 2000 kr ;o) og havde ikke rigtig andre ændringer ;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 12:32
Køb en doctor hdmi fætter. Den kopiere dit handshake og holder det tændt hele tiden. Så vil du aldrig opleve problemet mere.

Men ellers er der nogle hdmi udgange / indgange som er mere kritiske end andre. Har du prøvet en anden indgang? 

På min gamle Denon Reciever fik jeg aldrig tv hdmi indgangen til at spille ordentligt med Yousee boksen. Alle andre indgang fungerede den fint på og alt hvad jeg sluttede i tv indgangen udover Yousee boksen var der ingen problemer med. 

Da vi havde Viasat via parabol, fungerede tv indgangen også uden problemer. 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6090
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 13:44
Har du et link til den HDMI-dims?
Edit: Det må være den her?

Redigeret af jake51 - 05-Marts-2013 kl. 13:46
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 13:47
Man kan jo købe sådan en elforbrugsmåler man sætter i stikkontakten så kan du se præcist hvor meget strøm den bruger i tomgang. Alternativt kan man vist låne sådan en hos sit lokale forsyningsselskab.

Så slipper vi for alt det gætteri Smile
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2013 kl. 16:34
Man plejer også at kunne låne dem på biblioteket. Den kaldes for SparOmeter. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu