recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audyssey erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audyssey erfaringer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:


Nu bruger jeg en Integra DHC 80.3 og hvis jeg skulle pege på noget bedre, må det blive en Anthem AVM50. Men så snakker vi også over dobbel pris.
I det segment de fleste af os befinder os i, er det svært at komme udenom audyssey.


Man behøver ikke at gå i en AVM50, for at få det fulde udbytte af Anthems rumkorrektion, da det er den samme korrektion som sidder i Anthems almindelige receivere! D.v.s. at man KAN få noget, som gør det bedre end Audissey, i samme segment!

M.v.h.

Det er vist en sandhed med modifikationer.. Hvis vi ser bort fra Anthems svage HDMI boards og manglende overarm, så kan Audyssey - i mine ører - noget med subs som Anthem ikke er i nærheden af.. 

Jeg udtaler mig på baggrund af min hedengangne MRX 700 og min udtalelse har ikke noget med deres Pre/pro's at gøre. Den er kun rettet mod deres receivere.


Redigeret af Therien - 18-September-2013 kl. 19:35
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:


Nu bruger jeg en Integra DHC 80.3 og hvis jeg skulle pege på noget bedre, må det blive en Anthem AVM50. Men så snakker vi også over dobbel pris.
I det segment de fleste af os befinder os i, er det svært at komme udenom audyssey.


Man behøver ikke at gå i en AVM50, for at få det fulde udbytte af Anthems rumkorrektion, da det er den samme korrektion som sidder i Anthems almindelige receivere! D.v.s. at man KAN få noget, som gør det bedre end Audissey, i samme segment!

M.v.h.

AVM50 har efter sigende dobbelt så mange filtre pr. kanal, så måske er algoritmen den samme, men slutresultatet vil bestemt ikke være det samme.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 08:23
Pointen er at ARC i receiverne er en reel konkurrent, også selv om AVM50 har dobbelt så mange filtre. De nye modeller af receivere får iøvrigt samme antal som AVM50.
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 09:08
Hurtig off topic til Otto:
 
Er der et sted hvor ændringerne i ARC på MRX er beskrevet bare en lille smule detaljeret?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Hurtig off topic til Otto:
 
Er der et sted hvor ændringerne i ARC på MRX er beskrevet bare en lille smule detaljeret?

Den trækker vi lige herover:
Til top
jeps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juli-2004
Status: Offline
Point: 234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jeps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 10:35
Hele tråden er da vist gået totalt off topic.

Overskriften var "Audyssey erfaringer". ikke automatiske systemer til indregulering af anlæg.

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 11:15
Yeh den kørte ret hurtigt af sporet.. Men lidt erfaringer kom der da..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2013 kl. 18:29
Hos mig synes jeg at der mistes en masse dynamik når jeg bruger Audyssey kalibreringen min Onkyo 875 kan lave. Kan ikke huske hvilken version den har.

Læste for noget tid siden en artikel der beskrev nogle af problemerne som Audyssey giver. Den er i Fidelity forår 2013, ved ikke om den er til at finde på nettet.

En af pointerne i artiklen er at det er begrænset hvor meget Audyssey kan hæve/sænke en bestemt frekvens og selvom den f.eks. kunne hæve en 20db, skal der så meget strøm til at næsten alle forstærkere ikke vil kunne levere det nødvendige.

En anden pointen er derfor at bruge noget tid og penge på at optimere rummet i stedet for at bruge penge på udstyr.

Redigeret af SosFarum - 19-September-2013 kl. 18:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu