recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround forstærker + B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround forstærker + B&O

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jaspernorman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround forstærker + B&O
    Sendt: 02-Januar-2007 kl. 23:26
Hej.

Jeg har et par Beo8000 (blyanter), der som bekendt er aktive. Derudover har jeg en Dali center + Dali baghøjtalere. Alle passive.

Findes der en surround forstærker der kan håndtere både aktive + passive højtalere? Eller i det mindste en der kan klare aktive hele vejen rundt?

Jeg ved ikke om B&O har lavet et eller andet smart trick for at forhindre at man bruger deres højtalere til andre forstærkere, men da jeg spurgte i en af de lokale B&O butikker, blev jeg fortalt at medmindre jeg køber et B&O TV, kan jeg glemme alt om surround. Det kunne nemt lyde som noget salgsgas, hvilket jeg da også håber det er ;-)

Jeg har netop købt mig et 37" Philips (kan ikke huske model, men det er et af dem, der har lys i siderne), og synes at de 23.000,- det kostede var nok, og mener heller ikke at B&O 37" er 40.000,- ekstra værd :-) Men det piner mig da hvis jeg ikke har mulighed for surround.

Håber nogen har et godt råd / idé

Mvh

Jasper
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 06:44
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 19:17

Hej jaspernorman, og velkommen til recorder. dk

Her hvad du har brug for. Tilsluttede aktive højttaler er valgfri, men skal
dog være som BeoLab 8000, der kan modtager Phono stik. Jeg syntes
du først skal se på en af Denons surround receiver med pre-out =
volume styret udgangs stikdåser, til de 4 aktive højttaler.

Se godt på tegningen og de små tekster, spørg så hvis det er uklart for dig.

 
 
 
Sådan loddes AUX DIN < ---- > Phono adapteren.
 
Læs meget mere om B&O ved at aktivere link herunder.
 
Mvh. Peter Pan.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
jaspernorman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 23:48
http://www.detoma.com/

Kik evt. også her http://www.beoworld.co.uk/forums/index.php?showtopic=1329

Tak for svaret, men som det bliver nævnt på beoworld, er den tyske forstærker faktisk en utrolig dyr løsning. Men jeg er da lettet trods alt, da det beviser at det kan lade sig gøre.

Mvh

Jasper
Til top
jaspernorman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2007
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2007 kl. 23:56
>Hej jaspernorman, og velkommen til recorder. dk

Tak for det :-)

>Her hvad du har brug for. Tilsluttede aktive højttaler er valgfri, men skal
>dog være som BeoLab 8000, der kan modtager Phono stik. Jeg syntes
>du først skal se på en af Denons surround receiver med pre-out =
>volume styret udgangs stikdåser, til de 4 aktive højttaler.


Uha... det er lidt teknisk for mig... Hvad mener du med at beolab8000 kan "modtage" phono stik? Det eneste stik på dem er vel det sædvanlige DIN stik? Jeg har tidligere været utroligt glad for Denon, så det passer mig fint. Men hvis forstærkeren er med "pre-out" betyder det så, at ALLE højt. skal være aktive, eller kan jeg mixe dem?

Hvad betyder "volume styret udgangs stikdåser"... beklager, men jeg er ikke på hjemmebane her ;-) 

>Se godt på tegningen og de små tekster, spørg så hvis det er uklart for dig.

 
Kanon grafik! Jeg har godt nok sådan et Beosound 2300, men da jeg lige har fået mig en htpc, overvejer jeg at skrotte det. Betyder det noget i praksis?
 
Mvh

Jasper


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2007 kl. 17:36
Hej Jasper
 
 Hvad mener du med at beolab8000 kan "modtage" phono stik? Hvis du se i bunden på BL 8000 kan der tilsluttes DIN stik og et Phono stik som du skal bruge. De aktive højttaler slukker selv når de ikke modtager lydsignal. Men det er ikke alle B&O's HT'er der modtager Phono stik.
 
Men hvis forstærkeren er med "pre-out" betyder det så, at ALLE højt. skal være aktive ? Spørg i Hifi-klubben, for det er jeg ikke helt klar over.
 
Hvad betyder "volume styret udgangs stikdåser"... ? At du kan styre lydstyrken med eks. en Denon fjernbetjening.
 
Kanon grafik! Tak skal du ha'.
 
Jeg har godt nok sådan et Beosound 2300, men da jeg lige har fået mig en htpc, overvejer jeg at skrotte det. Betyder det noget i praksis?
Som du ser kan du tilslutte det hele, så det bestemmer du selv, dog har du kun analog lyd fra Beosound 2300. Hvis du køber Denon 7.1 AVR-3806 vil du med en S/pdif coaxial udgang på PC'ens lydkort kunne afspille digital lyd.

Mvh. Peter Pan.



Redigeret af Peter Pan - 04-Januar-2007 kl. 17:39
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu