recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Monitor Audio R360 / R720 / RSW12
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMonitor Audio R360 / R720 / RSW12

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Emne: Monitor Audio R360 / R720 / RSW12
    Sendt: 03-Januar-2007 kl. 21:49

Jeg er den lykkelige ejer af to styk Monitor Audio R225, men vil gerne have lidt mere dybde, når jeg hører musik og ser film. Jeg vil derfor have en subwoofer, og har kigge en del på Monitor Audio R360, men er lidt i tvivl om jeg bør gå modellen op og købe Monitor Audio R720. Jeg har ikke endnu haft tid til at høre disse hos TC, men tager derned en i løbet af ugen.

Kan se at man tilslutter sine højttalere bag på subwooferen, da denne jo skal filtrer de dybde toner fra, men hvordan så med volumekontrol på min stereoforstærker? Fungerer den stadig eller skal man justerer højttalervolumen på bag på subwooferen?



Redigeret af Sandal - 07-Januar-2007 kl. 20:45
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 20:44

Nu har jeg været forbi Tape Connection og hørt de to subwoofer og der var sgu ikke meget lyd i dem. Så nu har jeg kig på Monitor Audio Silver RS W12 som der er en del spark.

Ekspedienten i TC foreslog at jeg tilsluttede subwooferen til min stereo forstærker i TAPE OUT eller hvilken som helst anden OUT port. Vil i også mente at dette er den bedste tilslutning, når jeg ikke (endnu) har en forstærker med en SUB OUT port?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 10:11

Hej!

Havde selv kig på R360/R720 til at suplere mine R250,men ændrede mening og købte en XTZ 99W10.16 istedet.Det har jeg bestemt ikke fortrudt-den er laaaaangt bedre.....og meget biligere.

Og så passer den perfekt til R250 I design og finish(piano lak)

Se evt.mit "mini review" af den her i forum,ellers www.fyndbørsen.se

lrev

 

 

 

 

 

 

 



Redigeret af lrev - 08-Januar-2007 kl. 10:57
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 11:15

Hej!

Og så lige et mere......

lrev

 

 

 

 

 

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 19:58

Tak for billederne Irev.

Valget faldt på en Monitor Audio RSW12 da jeg fik et godt tilbud i TC. Men er kommet lidt i tvivl om, hvilket kabel jeg skal købe. Skal jeg blot købe et godt phono stereo kabel (bliver nok supra), eller? Er der forskel på et almindelig phono kabel og det som av-connection kalder for at subwoofer kabel?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:17

Hej!

Det var du godt nok ikke længe om hva`??

Har du overhovedet nået at få hørt andet end M.Audio?

Hva`måtte du betale for den?(du kan bare svare på en PB)

Skal kablet bruges fra tv eller fra forstærker/reciever?

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:24

Tilbudet er en aftale mellem mig og TC, så prisen holder jeg for mig selv (vil gerne holde mig gode venner med TC).

Jeg må tilstå at jeg ikke har hørt andet end Monitor Audio, men den opfyldte mine krav, både hvad angår lyden og designet (og ikke mindst størrelsen).

Det er i mellem en stereo forstærker (på sigt en surround reciever) og subwooferen.



Redigeret af Sandal - 08-Januar-2007 kl. 20:25
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:26

"Tilbudet er en aftale mellem mig og TC, så prisen holder jeg for mig selv (vil gerne holde mig gode venner med TC)."

Det må være et RIGTIGT GODT TILBUD du har fået der-når der sådan ligefrem følger "mundkurv" med.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:32

Så godt et tilbud var det heller ikke, men synes bare (af princip) at det er mest fair overfor TC, at man holder en sådan aftale for sig selv. Hvis jeg nu fortæller hvad jeg har fået den til, så vil den næste der vil forhandle med dem, kunne bruge min aftale som argument til at få den til samme pris.

Men tilbage til mit kabelspørgsmål

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu