recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anskaffelse af hvilket Home Cinema System
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAnskaffelse af hvilket Home Cinema System

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tommy M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Anskaffelse af hvilket Home Cinema System
    Sendt: 03-Januar-2007 kl. 22:06
Hej alle

Jeg har nu besluttet mig for at købe et 42" pioneer plasma tv. Men spørgsmålet er så bare hvilket surround sound system jeg skal vælge. Jeg skal ha' anskaffet mig et komplet system, inklusiv HDD DVD optager samt der tilhørende højtalere, men om det skal være én integreret enhed eller flere, er ikke fastlagt - dog helst én enhed da der ikke er voldsom god plads i tv skænken. Synes også det ser bedst ud. Keep it simple.

Nu når jeg har valgt et pioneer tv er jeg selvfølgelig interesseret i hvilke systemer pioneer producerer. Jeg synes jeg har læst mig frem til her i forummet at recorderen DVR 545HX-S er af god kvalitet - af samme grund blev jeg interesseret i det nye Home Cinema System som de har produceret RCS-656HX, da dette er et komplet system med indbygget HDD DVD Optageren DVR 545HX-S. Men jeg er i tvivl om kvaliteten af selve surround systemet, nogen som kender til det?

Jeg er også i tvivl om jeg skal vente på at HD DVD afspillere er lettere tilgængelig - for om man så kan anskaffe sig sådan en med tilhørende surround sound system i én enhed, samtidig vil jeg nok være træt af at have brugt 10.000 kr. på et forældet anlæg.

Jeg modtager meget gerne kommentarer til mit nuværende valg af surround system samt eventuelle andre forslag.

På forhånd tak.

Mvh. Tommy
Til top
Tommy M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 16:21
Der må da være nogle som kan hælpe mig, på enten den ene eller den anden måde  
Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2007 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Tommy M Tommy M skrev:

Hej alle

Nu når jeg har valgt et pioneer tv er jeg selvfølgelig interesseret i hvilke systemer pioneer producerer. Jeg synes jeg har læst mig frem til her i forummet at recorderen DVR 545HX-S er af god kvalitet - af samme grund blev jeg interesseret i det nye Home Cinema System som de har produceret RCS-656HX, da dette er et komplet system med indbygget HDD DVD Optageren DVR 545HX-S. Men jeg er i tvivl om kvaliteten af selve surround systemet, nogen som kender til det?



Jeg kender ikke det foreslåede system, men umiddebart kan jeg se et par store ulemper ved at købe et alt-i-et anlæg. Dels skal du undvære hele systemet, hvis f.eks. recorderen eller DVD-afspilleren går ned og skal til reperation, dels kan du ikke vælge at opgradere en enkelt del af anlægget, men bliver måske nødt til at opgradere det hele på én gang.

Hvis nu du f.eks. finder ud af, at 160 GB er for lidt og du gerne vil have 400 GB, så kan du ikke sælge den gamle og købe en ny.  Ellers hvis nu du gerne vil afspille HD-DVD, så skal du igen have fat i en helt ny enhed og samtidig have den gamle stående osv. osv.

Bortset fra det, så ser anlægget nu ud til umiddelbart at have alt, hvad man kan ønske sig af et surround anlæg i dag, i hvert fald hvad features angår. Lydkvaliteten kan jeg ikke sige noget om.

Just my 5 cents

Lars





Til top
Tommy M Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 15:09
Nu er der jo hverken HD-DVD afspillere eller  optagere på markedet til en nogenlunde menneskelig pris, så dette ser jeg ikke som et problem. Men jeg kan godt følge dig i at der er træls at skulle undværre hele anlægget fordi afspilleren går i stykker, men det går jeg nu ud fra den ikke gør

Når jeg engang ønsker at købe en HD-DVD afspiller eller optager, så er det jo ikk værre end jeg har to enheder stående, frem for flere.

Mvh. Tommy
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu