recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips HTS8100
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips HTS8100

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
henrikib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 13:02

Hmm, godt (?!?) at høre at jeg ikke er den eneste der er voldsomt irriteret over brummen fra Suben.

Jeg overvejer meget kraftigt at skille skidtet af og installere en mere støjsvag blæser - jeg skal bare lige samle modet og ikke mindst finde ud af hvordan jeg får den skilt ad! Gode råd modtages meget gerne!!

/Henrik

Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
Til top
sunds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 13:15

Jeg har ingen problemer med brummer fra subben. Jeg syntes lyden er super...men nu er alternativet jo også en masse kasser der står under skærmen (så jeg er ikke super kritisk). Med det i mende syntes jeg at hts8100 spiller fantastisk (både lyd og billeder). Vil lige hører i butikken hvad jeg skal gøre for at få lyd fra tv'et. Fandt et nyt kabel, men lyden er ikke god. Når jeg nu har digital kabel, så vil jeg da gerne have muligheden for "surround". Der sidder godt nok noget i skærmen, der er godt, men  ikke imponerende.

/Henrik

Til top
henrikib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 13:23

Hvis du har digital kabel, skal du nok nærmere køre lyden via din tuner (fx. sagem 60, hvis har yousee) over i 8100'eren. Der er ingen grund til at tage den gennem fjernsynet først.

Præcis hvordan det skal gøres afhænger lidt af hvilke udgange din tuner har.

Hvis du skal have surround fra dit digitale kabel skal du bruge coaxial in på 8100'eren - det kan så godt være at du skal bruge en konverter - jeg bruger f.ex en digital-coaxial konverter for at få surround fra min PS3 over i 8100'eren.

Angående brummen - siger din sub slet ingen ting, fx. når der er en stille scene i en film??

/Henrik

Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
Til top
sunds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 16:01

OK, tak - jeg har et sagem 60, så må jeg jo ud og finde en converter fra scart til coaxail.

Nu fik lige lige installeret min 8100 i går, men jeg syntes ikke jeg har bemærket noget. Men jeg har 14 dg. til at finde ud af det :-)

/Henrik

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af sunds sunds skrev:

OK, tak - jeg har et sagem 60, så må jeg jo ud og finde en converter fra scart til coaxail.

 Hvad for noget vrøvl.???? Der er jo da en Digital udgang på Sagem, Jeg tror, at du bør læse den manual der er til den.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
henrikib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 17:20

Jeps radiomanden har ret - et digital coaxial kabel (hvis det hedder sådan) fra din sagem 60 over i suben burde ordne det. Du skal så lige slå 8100'eren over på digital in + du skal vist og sætte noget op i en af menuerne på sagem'en.

Jeg bruger ikke selv den digitale lydudgang på min sagem, så jeg er ikke 100% sikker på opsætningen.  Jeg egentlig er ok tilfreds med lyden i mit tv til alm. tv-kigning, og film er alligevel altid gennem HTS8100'eren eller PS3'eren. 

/Henrik

Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
Til top
sunds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2008 kl. 20:39

Øøhhh, jeg tror måske I har ret mht. til digital lyd.  Manualen er ALTID sidste løsning :-) Det må jeg lige have prøvet af.

/Henrik

Til top
sunds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 19:35

Nu har jeg prøvet med den minijack udgang der er på sagem 60, og over til AUX indgangen på subben. Men det virker ikke, jeg har sat sagem til stereo. What to do?

KAn man få et kabel med minijack og coaxial??

 

/Henrik

Til top
sunds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:05

Glem det, har løst problemet.

For andre der har problemet:

1. brug en minijack til sagem 60 med RCA i den anden ende (jeg skulle bruge den hvid, andre skal bruge den røde)

2. sæt den (røde eller hvide) i din coaxial indgang på subben.

3. Sæt din 8100 på "digital in" - og så spiller det.......

Hvis du sætter din sagem til "Home cinema" under opsætning, virker lyden fint gemmen 8100'en. Men for bl.a Tv2 og C+ virker lyden ikke gennem scartstiket (tv'et). Jeg valgte at sætte lyd udgangen i sagem til "stereo".

Til top
henrikib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 21:19

Var det ikke stort set det jeg skrev??:

"... et digital coaxial kabel (hvis det hedder sådan) fra din sagem 60 over i suben burde ordne det. Du skal så lige slå 8100'eren over på digital in + du skal vist og sætte noget op i en af menuerne på sagem'en."

/Henrik

Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
Til top
sunds Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 18:01

jooaah.

Det er jo bare et alm. RCa kabel der skulle til. Men fint nok, er det løst

/Henrik

Til top
henrikib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2008 kl. 21:09

Ja, det kan du have ret i, der er dog dem der vil mene at det skal være et kabel af en lidt bedre kvalitet der skal til - her er et klip fra avconnection.dk:

"...I apparatets manual anbefales der ofte at man benytter et alm. analog lydkabel, men det er en helt forkert kabeltype at anvende til et digitalt signal, da det ikke er et 75 Ohms koax kabel.

Ved at bruge et digital audio kabel fra apparatet til anlæg for man mulighed for at udnytte digital stereo og surround; naturligvis såfremt kanalen sendes i surround. En anden stor fordel ved at benytte digital lyd overførsel er at man undgår støj (høres som susen i højttalerne når man skruer lidt op), som meget typisk opleves ved kabeltræk over 5-10 meter."

Men hvis du ikke oplever støj eller lignende med dit nuværende kabel og ellers er tilfreds, er der jo ingen grund til at smide penge efter et nyt kabel.

/Henrik

Panasonic 42PX70
Philips HTS8100
Samsung SMTH3126
Logitech Harmony Remote One
PS3
Squeezebox radio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu