recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Adgang til synology NAS via Iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Adgang til synology NAS via Iphone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pulvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Adgang til synology NAS via Iphone
    Sendt: 01-Maj-2014 kl. 10:01
Hej Alle

Jeg har investeret i en Synology DS214SE NAS som primært bruges til at have serier og film liggende på som jeg streamer til mit tv. Det fungere også rigtig fint, pånær en enkelt funktion jeg ikke kan få til at virke.

Jeg vil gerne kunne starte downloads via Appén DS Download på min iphone når jeg er udenfor mit hjemmenetværk. Det fungere fint med adgang via appen når jeg er hjemme, men så snart jeg ikke er på hjemmenetværket kan jeg ikke logge på NASén.

Jeg har læst mig frem til at jeg skal have slået portforwarding til på min router, og jeg har forsøgt at lave opsætning via EZ internet på NASén, men min router er ikke understøttet og det skal derfor gøres manuelt, og guiden på synology.com kan jeg ikke få til at virke.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe med at guide mig igennem hvad der skal gøres for at få det til at virke?

Min Router er den standard trådløse Thompson router der følger med Stofa bredbånds abonnement.

På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 10:09
jeg kan ikke hjælpe dig konkret men er du sikker på, at du vil åbne for kommunikation fra Internettet direkte til din NAS??

Jeg er med på du har en login/kode til din Synology men det kan jo hackes via bots temmelig nemt... :-)

Til top
Pulvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

jeg kan ikke hjælpe dig konkret men er du sikker på, at du vil åbne for kommunikation fra Internettet direkte til din NAS??

Jeg er med på du har en login/kode til din Synology men det kan jo hackes via bots temmelig nemt... :-)


Jeg er med på der er en risiko, men en stor del af grunden til at jeg ville have en NAS var så jeg kan styre den når jeg ikke er hjemme, så jeg tager chancen Smile
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

jeg kan ikke hjælpe dig konkret men er du sikker på, at du vil åbne for kommunikation fra Internettet direkte til din NAS??

Jeg er med på du har en login/kode til din Synology men det kan jo hackes via bots temmelig nemt... :-)


Har du en kilde til den påstand?


Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 11:10
Du kan se hvilke porte der skal forwardes her:
http://www.synology.com/da-dk/support/faq/299

Jeg kender ikke Thompson router men du skal først og fremmest logge ind på dens hjemmeside/webinterface.

Herinde bør der ligge noget ala:
Portforward, portviderseldelse eller lignende :)

typisk skal man også ind og kigge på firewall og lave en regel der der tillader porten

Redigeret af Juleulven - 01-Maj-2014 kl. 11:10
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af brisk brisk skrev:


Oprindeligt skrevet af Juleulven Juleulven skrev:

jeg kan ikke hjælpe dig konkret men er du sikker på, at du vil åbne for kommunikation fra Internettet direkte til din NAS??

Jeg er med på du har en login/kode til din Synology men det kan jo hackes via bots temmelig nemt... :-)



Har du en kilde til den påstand?



Der er da tonsvis af bot-netværk der bare står og scanner WAN-adresser for åbne porte .. og er der en tjeneste der står og lytter på den port kan bot-netværket jo bare prøver og bruteforce det password ...

kilde? nej .. men helt almindelig netværkssikkerhed og omtanke for hvilke porte man "bare" ukritisk åbner ...

det er muligt chancen er lille men jeg ville til enhver tid opsætte en VPN klient med god kodesikkerhed og kryptering i stedet ting der ligger i en standard NAS som ALLE kan Google informationer på ...

desuden syntes jeg det er relevant, at informere folk om risikoen ... det er det der kaldes almindelig rådgivning ..
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 12:05
Et password-system, der er sårbart overfor brute force er ubrugeligt. Ethvert password-system, der får f.eks. 5 eller 10 forkerte logins i træk skal blokere for logins de næste 10 minutter eller mere. På den måde gøres brute-force attacks ubrugelige...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Pulvik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pulvik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2014 kl. 12:27
Det var ikke sikkerhed topic skulle handle om.. venligst stop OT nu...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu