recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker til Boxer TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker til Boxer TV

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 16:36
Rolig nu! Radiomanden har svaret på dit spørgsmål, at antenne forstærkeren både dækker frekvenserne for cabel TV og for antennebåret TV. Så et stort JA til dit spørgsmål.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 17:00
Det korte svar på spørgsmålet er: Ja, forstærkeren kan også anvendes til Boxer.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det korte svar på spørgsmålet er: Ja, forstærkeren kan også anvendes til Boxer.
 
Flemming
Korrekt, den vil virke til Boxer også. 
MEN - den er med returvej til internet, så den kan sende støj ud på antenne i:
"Frekvensområde returvej: 5-65 MHz"
hvis der ikke er en anden forstærker uden returvej (som isolation) imellem mod antenne.
Hvilken antenne har du tænkt skal anvendes?

Mvh. JørgenT
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jodder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rolig nu! Radiomanden har svaret på dit spørgsmål, at antenne forstærkeren både dækker frekvenserne for cabel TV og for antennebåret TV. Så et stort JA til dit spørgsmål.

Hvis jeg kunne gennemskue svaret efter at have gennemgået 4. semester i radiotekniker uddannelsen, så havde jeg ikke haft behovet for at spørge ;o)
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jodder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det korte svar på spørgsmålet er: Ja, forstærkeren kan også anvendes til Boxer.
 
Flemming

Tak, var det..... korte svar ;o)


Redigeret af Jodder - 12-Januar-2016 kl. 20:03
Til top
Jodder Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jodder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det korte svar på spørgsmålet er: Ja, forstærkeren kan også anvendes til Boxer.
 
Flemming
Korrekt, den vil virke til Boxer også. 
MEN - den er med returvej til internet, så den kan sende støj ud på antenne i:
"Frekvensområde returvej: 5-65 MHz"
hvis der ikke er en anden forstærker uden returvej (som isolation) imellem mod antenne.
Hvilken antenne har du tænkt skal anvendes?

Mvh. JørgenT

Den som Boxer leverer 


Men det lugter efterhånden af, det er nemmere og blive med Yousee 


// Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 20:09

Det er en indendørs Aktiv antenne, som kun er god ved optimale modtage forhold. En retningsbestemt udendørs kan kun anbefales.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det er en indendørs Aktiv antenne, som kun er god ved optimale modtage forhold. En retningsbestemt udendørs kan kun anbefales.
Pas nu på Radiomanden, det kan jo hurtigt blive for teknisk, det der med inden og udendørs, og så får du skideballe af trådstarter. Man skulle jo nødigt lære noget nyt, når nu man bevæger sig ind på et teknisk forum, som Recordere.dk
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2016 kl. 23:05
Hvorfor Boxer?
Hvorfor ikke bare de "gratis" kanaler?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Elmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2012
Sted: 2730 Herlev
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2016 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Hej, jeg har pt. Yousee, og i min installation sidder en Comega antenneforstærker der deler ud i mit hus.


Nu overvejer jeg skift til Boxer, grundet de mange kanaler vi ikke ser hos Yousee.

Kan nogle be- eller afkræfte hvorvidt denne forstærker kan bruges til og dele mit signal ud i huset ?


På forhånd tak


Kim

Selv om dit spørgsmål er klart.- Er det ikke umiddelbart let at give dig et svar, der 100% kan bruges
hos dig:
Du vil gerne skifte fra Kabeltv til tv signaler der kommer fra en digital sender.!! og ønsker at vide om
din nuværende forstærker kan bruges.

Du har intet fortalt os,hvor I landet du bor,samt hvor langt du har til en sender,samt hvad for en
antenne du bruger til modtagelse.
Jeg har selv 4 modtagere og har overhovedet ikke brug for forstærker og har alligevel et signal
helt oppe i overkanten af styrke.


Din forstærker er bygget således, at det er standardværdien for signal  på indgangen  sådan ca 65dbm
Den forstærker så således, at den overvinder tabet i fordelingen til stikkene samt lidt til kabeltab og
stikdåsetab. så du har ca samme signal .som du ville have på din stikdåse der kommer direkte ind.

rent signalbehandlingsmæssigt er der ingen problemer.

vh. Espersen El & Antenne




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu