Jeg står nu i den kedelige situation at jeg har købt et tv af et dansk firma (ikke forhandler eller lignende, men blot et firma der har købt i tyskland).
Jeg har både en kopi af faktura'en fra det tyske firma og en faktura fra det danske firma (den tyske er uden moms, den danske er selvfølgelig med).
Allerede fra start var der en fejl i skærmen som desværre ikke kunne fjernes. Powermill blev kontaktet og TV'et indleveret. Efter ca. 1½ uge godkendte Powermill fejlen og sagde at der blev bestilt nyt panel, som ville være hjemme 8. feb. (allerede her syntes jeg der er gået lang tid ca. 1½ måned). Idag har de så meddelt at panelet først vil være hjemme 22. april og samtidig har Panasonic meddelt at de ikke vil kreditere tv'et og give mig et nyt.
I og med at tv'et i første omgang er købt af firma, hvordan står jeg så? Kan det stadig kaldes forbrugerkøb eller er jeg ramt af at første ejer er et firma?
Det kan i hvert fald ikke kaldes afhjælpning indenfor rimelig tid, så det store spørgsmål er om jeg kan bruge forbrugerklagenævnet eller om jeg kun kan komme videre via advokat (og i værste fald selvfølgelig kritisere Panasonic i alle medier jeg kan komme til).