recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - få en AUX indgang på Håndværker Radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfå en AUX indgang på Håndværker Radio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Emne: få en AUX indgang på Håndværker Radio
    Sendt: 26-Januar-2006 kl. 17:28
Vi har sådanne en håndværker radio på arbejdet (I kender dem der bruger et DeWalt batteri), og så kan tåle at blive brugt ;)

den hedder Blu (tror jeg)
ERAL 18
ELU, D-65510 IDStein

Der er desværre kun radio på, så en AUX indgang (bare med mini-jack), ville være rigtigt dejligt, da det hænder at radiosignalt er for dårligt til at modtage FM.

det er selv let nog bare at forbinde dem direkte til højtaleren også lade Mp3 afspilleren/ eller hvad man nu bruger, som forstærker.

men vi vil gerne have den til at kører så den bruger den egen forstærker /eller måske indbygge en lille forstærker som kan kører uafhænigt af radioen.

Har I/Set nogle som har lavet dette nummer på en Håndværker radio? (jeg ved godt man kan købe håndværker radioer med AUX, men dette er ikke muligt)

Eller måske kan forslå nogle små forstærker som kan indbygges i radioen?
Til top
Xanchez Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2005
Sted: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 17:42
Den bedste løsning er vel nærmere at tage en FM modulator, som du kobler på din mp3 afspiller, så kører du bare din mp3 over radio.
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 17:43
Ville Brinck br 320/320s kunne bruges eller måske Brinck Br 253

Fordelen ved Br 253 er jo den kan sluttes direkte til 230v, men der kræves en ekstern strømforsyning til Br 320/320s men den kan så måske køre på Batteriert

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2006 kl. 17:45
Xanchez => Sådanne en har jeg allerede, men den bruger jeg selv så denne kan ikke rigtigt bruges, men mindre jeg kan købe en ny FM sender (som jo er ulovlig at bruge i DK)
Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 11:55
Ville Brinck BR320/320s ikke være det bedste valg, også bare må leve med at den skal have 230v
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Draco Draco skrev:

Ville Brinck BR320/320s ikke være det bedste valg, også bare må leve med at den skal have 230v

BR253 er kun på 0,5W, så den vil sikkert ikke spille højt nok til "håndværkerbrug"

BR320/320S skal ikke have 230V, men 12-14V DC (bilbatteri eller lign.), så den kan evt. godt kobles på radio's batteri hvis det er den spænding.
Men den skal også monteres med køleplade, så hvis tanken var at bygge den ind i radio er det nok ikke så ligetil.
Er radio i stereo eller mono? Det har også betydning for valg af forstærker (BR320S er stereo version).

Men afhængigt af hvordan radio er opbygget, kan det måske lade sig gøre at koble sig ind på radio's forstærker ved volumen potentiometer med et jackstik og omskifter. Der findes også jackstik med indbygget omskifter, men de er ikke nødvendigvis lette at opdrive.  

Jeg vil sige det kræver noget viden og håndelag at udføre operationen, så ide med FM modulator er nemmere (eller en ny radio ?) .

Mvh JørgenT

Til top
Draco Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2006 kl. 13:26
Jeg mener kun at Batteriet i Radioen er på 12v 2A

Radioen kan modtage FM mono og stereo

Jeg har ikke haft åbene for radioen, så om hvormeget plads der er osv, ved jeg ikke..

Jeg tænkte lidt på at der nu er 3 eller 4 indstillinger på potmetret (Off, FM, FM stereo og vist også AM), også skifte det potmeter ud med et der har en ekstra indstilling (aux) og på den måde får AUX på.

Problemet med FM modulatoren er at det er en "ekstern" ting som man skal huske/finde hvergang, plus min erfraing med FM modulatorene er at de skal være temmelig præcist indstillet for at undgå støj (hvilket ikke er helt let, når der ikke er digital tuner på radioen), og ligge temmelig stille så antenne ikke rykker sig (hvilket kan være svært på en byggeplads)
Den kan selvfølgelig bare indbygges i radioen.

En ny radio er selvfølgelig den bedste/nemmeste løsning, men problemet er jo at den koster en del mere end de små 108kr 320s koster
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu