recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgato sat + Canal Digital, men hvilket CA modul?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElgato sat + Canal Digital, men hvilket CA modul?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dyvel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2005
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 15:09
Jeg er helt sikker på at mit kort ikke er parret CAM'et - forhandleren jeg købte modulet af fik ingen oplysninger af mig. Jeg købte blot modulet og satte kortet i, og voila... Han (forhandleren) havde gjort det samme selv. 

Jeg kan kun sige, at indtil videre så virker det helt fint.
Til top
dyvel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2005
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 15:10
Og min erfaring med Canal Digital er at man ikke helt kan regne med hvad de siger :)

Til top
elacris Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2010 kl. 20:04
Kanon. Min plan er at købe et Hauppauge HVR-4400 + Win-CI + Det nye CAM fra Canal Digital. 

Der er andre en HVR-4x00 til DVB-S, men jeg skal bruge den analoge del til noget kamera. Pt. har jeg et gammelt analog PVR-500 som jeg ikke er sikker på holder til mit skift til Windows 7.

Ham her har har fået det til at virke med Canal Digital (dog med et andet CAM): http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=20341

Til top
Syke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 13:37
Hej alle sammen.

Jeg får inden længe en Mac Mini, som jeg vil bruge til at optage og se tv.
Når jeg får mini'en leveret vil jeg også købe en EyeTv Hybrid.
Jeg har et kort fra Yousee, som sidder i mit ca-modul i mit tv. Kortet ville jeg godt kunne bruge til min eyetv, sådan at alle mine kanaler på kortet.
Er der nogen som kan forklare mig hvordan man kringler den? Jeg er ret ny i det her.. :)

Hilsen Henrik..


Redigeret af Syke - 18-Oktober-2010 kl. 13:46
Til top
dyvel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2005
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 18:52
Jeg synes lige jeg vil opdatere lidt i denne ellers lidt ældre tråd. For summa summarum, så har jeg kørt med min Elgato Sat tuner + Canal Digital løsning i et halvt års tid, MEN... og her kommer mit men.

Mit Cam modul er IKKE et strong modul, som jeg først skrev - det troede jeg det var, for det var det jeg bad forhandleren om. Jeg fik et Cam modul hvor der stor Canal Digital på, og troede egentlig blot at det var en "rebranded" løsning, men det er altså ikke tilfældet. Der erfarede jeg i dag, efter en snak med Strongs support.

HD kanaler virker fint nok og det samme gør opdatering af kort i Elgato tuneren. Men, og her kommer det store men - der er tilsyneladende et problem med mit cam i samspil med Elgato tuneren, for jævntligt mister tuneren forbindelsen til Cam'et og "genstarter" Cam'et... Det betyder 10-15 sekunder uden TV, og så kører det igen, indtil den igen mister forbindelsen. Det kan være få minutter eller timer - det er meget forskelligt, men det er ganske irriterende.

Så nu er jeg tilbage til square one... Jeg ved med andre ord ikke om et Strong Cam virker ordentligt, men jeg kan med sikkerhed sige at der ikke behøves pairing endnu. Mit cam er ikke registreret som jeg tidligere skrev.

Hvor vidt Strongs pairing cam kan bruges uden registrering ved jeg ikke, men ud fra hvad andre skriver, så tyder noget på at det ikke kan. Jeg vil forsøge at få mit Cam ombyttet, hvilket vel må være rimeligt nok, når de nu har solgt mig det forkerte (flot Expert).
Til top
dyvel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-September-2005
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 19:06
Cam'et genstarter på både alm. og HD kanaler, så det kan vel ikke være fordi bitraten er for høj???

Redigeret af dyvel - 18-November-2010 kl. 19:09
Mvh
Daniel aka Dyvel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu