recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo hjælp ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStereo hjælp ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Stereo hjælp ?
    Sendt: 19-Juli-2011 kl. 18:04
God aften.

Jeg er blevet godt træt af mit gamle z5500 så er nu på udkig efter noget nyt lyd.
Jeg vil starte med stereo og så måske udvide til 5.1. Jeg faldt over en ny serie fra DALI jeg virkelig syntes er flotte, og meget buget vennelige :) DALI Zenzor 7. 
Så jeg ville bare høre om der måske var nogle der kendte noget til dem, hørt eller læst noget?
Der udover har jeg læst anmeldelsen af et sæt Focal Chorus 801 har på siden, men jeg har en teori om jeg vil få mere lyd ud af et sæt gulvhøjtalere end et sæt kompakte. 
Setup'et skal bruges til film, spil og musik. Så et godt all-round setup med mulighed for udvidelse (dog ikke 3D !)

Og forslag til forstærker/recivere er meget velkommen. Det skal siges at mit samlede buget til stereo setup'et ligger omkring 7-8000 kr. ex. kabler og afspillere osv.
Hilsen Peter
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 00:22
Højttalere er det der betyder allermest for lyden af dit anlæg, så efter min mening er der ingen vej udenom at tage ud og lytte på dem. Det kan godt være de er flotte og har en god pris og alt det der, men hvis du synes diskanten er skinger eller bassen lyder fesent så er design og pris ligegyldigt.

Afsted og lyt til en masse forskellige højttalere og find dem du der varmer dit hjerte. Min erfaring er at du aldrig bliver træt af højttalere der lyder godt og vælger du rigtigt har du i princippet højttalere for livet.

Hvad resten af anlægget angår handler det idag mest om funktionalitet, hvis bare du sådan når op i en rimelig klasse så spiller det hele fint og du kan nøjes med at fokusere på ting som tilslutningsmuligheder, design, betjeningsvenlighed og den slags. Om der står Denon eller Sony eller Marantz på din forstærker spiller ikke den store rolle.

Nogen er til Dali, nogen er til B&W, nogen er til Focal, jeg er til gammelt JBL. Der er kun en måde at afgøre det på og det er ved at tage ud og lytte og finde ud af hvad der får englene til at synge for dig..
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af Peter90 Peter90 skrev:

God aften.

Jeg er blevet godt træt af mit gamle z5500 så er nu på udkig efter noget nyt lyd.
Jeg vil starte med stereo og så måske udvide til 5.1. Jeg faldt over en ny serie fra DALI jeg virkelig syntes er flotte, og meget buget vennelige :) DALI Zenzor 7. 
Så jeg ville bare høre om der måske var nogle der kendte noget til dem, hørt eller læst noget?
Der udover har jeg læst anmeldelsen af et sæt Focal Chorus 801 har på siden, men jeg har en teori om jeg vil få mere lyd ud af et sæt gulvhøjtalere end et sæt kompakte. 
Setup'et skal bruges til film, spil og musik. Så et godt all-round setup med mulighed for udvidelse (dog ikke 3D !)

Og forslag til forstærker/recivere er meget velkommen. Det skal siges at mit samlede buget til stereo setup'et ligger omkring 7-8000 kr. ex. kabler og afspillere osv.
Jeg var inde i en hifiklubben sidste uge. og hørte tilfældigvis DALI Zenzor 1.
 AF sådan en lille højttalere gav den virkelig en super Stereo Spredning og et kontrolleret bas. Var meget overrasket over den varme fyldige lyd. og til den pris!
Den lød tættere op af Mentors lille højttalere end Lektor 1. utroligt. : )
 
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Peter90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 17:26
Kanon, tak for inputs!
Jeg skal selvfølgelig ud at høre en masse (har afsat fredag til "store-lytte dag").

Forsat god dag.


Hilsen Peter
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Peter90 Peter90 skrev:

Kanon, tak for inputs!
Jeg skal selvfølgelig ud at høre en masse (har afsat fredag til "store-lytte dag").

Forsat god dag.



Husk at skriv herinde efter fredag, så vi kan høre hvad du synes og har oplevet. Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 23:32
Et sær gulvhøjttalere kan som regel altid spille højere og dybere end et sæt kompakte. Omvendt kan man i mange tilfælde være bedre tjent med mindre højttalere i et lille rum. Desuden får man får samme pris ofte mere for pengene ved at købe en god kompakthøjttaler end en halvsløj gulvmodel. 

Men kan du lide at spille højt og er det rock og techno, der roterer i afspilleren, er en gulvmodel sagen. Men som strandvaskeren siger, så lyt dig frem - og husk at tage dine egne plader med, så du ikke forblændes af de vellydende hifi-indspilninger, enhver sælger har har i ærmet ;-)
Til top
Peter90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 18:14
Efter en hård weekend vil jeg nu, som lovet, vende tilbage med mine indtryk af Zensor serien.
Jeg var inde forbi Hifi-klubben i fredags udstyret med min egen musik. Jeg startede med Zensor 1 højtaleren.
Som Kennyiver skriver lyder disse overraskende godt, min referenceramme er ikke enorm men jeg er dog stadig meget overrasket over kraften i disse små højtalere. Selv ved de tungere "westcoast bangere" jeg til tider ynder af sætte på, fulgte de nogenlunde med. 
Da turen kom til Zensor 7 var jeg meget spændt, og min forvendtninger var vokset i takt med overraskelserne fra Zensor 1. Under nogle abstrakte elektroniske nummerer blev lyde jeg tidligere havde opfattet som fejl (enten i produktionen eller ved inport til digitale medier), til nogle afdæmpede off-beat trommer og "glitz-lyde". Dette gav ellers meget gennemhørte numre nye lag. Og ved de ældre hiphop numre slog bassen præcist og hårdt i brystet.

Det skal siges at jeg måske er nem at imponere, da jeg som sagt er ringe vant, dog har jeg hørt venner og families setups så jeg er ikke helt "jomfruelig" på lydscenen. Men jeg er vældig imponerede og kan næsten ikke vente til at komme hjem fra ferie og få købt noget nyt lyd. Og forhåbentligt genopdage endnu flere af de gamle yndlings plader :)
 
< ="utf-8">
Hilsen Peter
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Peter90 Peter90 skrev:

Efter en hård weekend vil jeg nu, som lovet, vende tilbage med mine indtryk af Zensor serien.
Jeg var inde forbi Hifi-klubben i fredags udstyret med min egen musik. Jeg startede med Zensor 1 højtaleren.
Som Kennyiver skriver lyder disse overraskende godt, min referenceramme er ikke enorm men jeg er dog stadig meget overrasket over kraften i disse små højtalere. Selv ved de tungere "westcoast bangere" jeg til tider ynder af sætte på, fulgte de nogenlunde med. 
Da turen kom til Zensor 7 var jeg meget spændt, og min forvendtninger var vokset i takt med overraskelserne fra Zensor 1. Under nogle abstrakte elektroniske nummerer blev lyde jeg tidligere havde opfattet som fejl (enten i produktionen eller ved inport til digitale medier), til nogle afdæmpede off-beat trommer og "glitz-lyde". Dette gav ellers meget gennemhørte numre nye lag. Og ved de ældre hiphop numre slog bassen præcist og hårdt i brystet.

Det skal siges at jeg måske er nem at imponere, da jeg som sagt er ringe vant, dog har jeg hørt venner og families setups så jeg er ikke helt "jomfruelig" på lydscenen. Men jeg er vældig imponerede og kan næsten ikke vente til at komme hjem fra ferie og få købt noget nyt lyd. Og forhåbentligt genopdage endnu flere af de gamle yndlings plader :)
 
< ="utf-8">

ja, jeg tror gerne Zenzor 7 spiller så godt : ) utrolig med den pris. 
hørte du ikke 5´eren?  
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu