recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ATV2, XBMC, Commander og kategorier?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketATV2, XBMC, Commander og kategorier?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Emne: ATV2, XBMC, Commander og kategorier?
    Sendt: 18-November-2011 kl. 12:32
Hey All,

jeg er kun en uge gammel i denne verden med Apple TV2 og XBMC, men har da fået tingene til at fungere nogenlunde fornuftigt.

Jeg har også fået covere og omtaler på alle mine film vha. IMDB's Scraper og får også alle voksenfilm listet nok så smukt på Commander på min iPad og må bøje mig i støvet og sige det sgu er genialt Wink

Men nu til mit spørgsmål:
Indtil nu er det kun alle mine voksenfilm jeg har på denne måde, for jeg vil ikke at alle ungernes film skal blande sig med mine film på min Bookshelf i Commander!

Er der ikke en smart måde at undgå dette på? Har selvfølgelig googlet på det, men kan ikke rigtig finde en løsning...
For mig ville det være perfekt, hvis man i Commander kunne gøre ligesom f.eks. i iBook, altså øverst til venstre vælge en kategori (i iBooks tilfælde "E-books", "PDF", "Egen kategori" osv.)

Så simpelthen i Commander el.lign. vælge "Voksen", "Børn", "Dokumentar" osv...

Venter spændt på respons :-)



Redigeret af zuko_dk - 18-November-2011 kl. 14:34
Til top
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 14:04
Slet ingen kloge hoveder med et godt råd her?

En evt. anden App der kan styre flere film-collections uafhængigt af hinanden eller en helt tredje løsning?

/Zuko
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-September-2011
Status: Offline
Point: 304
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 15:51
Jeg tror desværre ikke denne feature findes til XBMC, jeg har ihvertfald ikke selv spottet den under min rejse igennem XBMC's forums.

Kender ikke Commander programmet, men i android versionen ser den kun forskel på TV, Film og Musik. Tror ikke begrænsningen er i app'en dog, men i hvordan XBMC håndtere sit bibliotek.
Til top
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 13:51
Hey Psymon,

tak for svaret og jeg er efterhånden bange for at du har ret!

Krydser så bare fingre for at funktionen kommer en dag :)


Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 14:16
Med 'Quartz' skinnet til XBMC er det muligt at lave en menu, hvor du kan opdele film i f.eks., børnefilm, voksenfilm o.s.v. 

Ved dog ikke om den samme opdeling er mulig i XBMC Commander. 

I stedet for XBMC kan jeg anbefale Firecores Media Player, hvor det er meget nemt at opbygge dine egne menupunkter. Se mere på Firecore.com

Der findes dog desværre ikke en specifik remote app til Firecores Media Player, hvor du kan se filmcovers m.v. Men der er dog flere remoteapps, der kan styre din ATV2.
Til top
madslundt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2011 kl. 19:38
Du kan lave dine egne menupunkter i xbmc, så du f.eks. har et menupunkt der hedder 'Voksenfilm' og 'Børnefilm', ved dog ikke hvordan xbmc klarer det med 'ø' - but you get the point.

Guide: http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=89678
Klient Asus EB1012 - WIndows 7 og XBMC

Mit setup (gammelt): http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97861&title=se-mit-htpc-setup-mads
Til top
zuko_dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 11:00
Hej alle,
tusind tak for svar og links til guides :-)
Jeg skal helt klart prøve at lave mine egne menupunkter i XBMC, men er ret sikker på at de desværre ikke følger med over i Commander til min iPad!

Jeg tester også sideløbende Firecores Media Player og må sige at min konklusion indtil videre er at den er LANGT mere stabil...
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 11:45
Enig. Foretrækker også Firecore, selv om der er flere opsætningsmulighederne i XBMC. Synes især om, at menuen er integreret i ATV2's eget menusystem, så det ikke er et program man åbner. Så for mig har Firecore været pengene værd.
Til top
daemon9th Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-September-2010
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 12:19

Hej,

Hvad med og benytte separate 'profiles' i XBMC? Eller evt. smartlists.

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Profiles

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu