recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Waoo IPTV - egen router (ubiquiti edgerouter)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Waoo IPTV - egen router (ubiquiti edgerouter)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Waoo IPTV - egen router (ubiquiti edgerouter)
    Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 12:41
Nogen der har erfaring med at få IPTV til at rende igennem sådan en fætter?

Jeg har fundet følgende links:

http://community.ubnt.com/t5/EdgeMAX/Multicast-IPTV-on-Edgerouter-pro/m-p/862330#U862330

+

http://peter.binderup.dk/waoo-fiber-og-egen-router/

men syntes ikke jeg kan få det til at spille helt.

Jeg kan se noget multicast trafik der render igennem routeren. Men der kommer ikke noget billede frem på waoo TV boxen - menu virker fx fint.
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 22:05
Har lavet følgende:

protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface switch0 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
}

jf. første guide, men resultatet er som ovenfor beskrevet.
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2015 kl. 14:52
nå, har gravet lidt mere og ligner/lyder til at der mangler at blive forwarded dhcp option 66. Dog skal jeg lige have sniffet lidt på trafikken på bredbånd nord ift. hvilken ip jeg skal sende requestet efter tror jeg :)
Til top
AndHan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Norge
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndHan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 09:10
Fik du det til at virke?
Hvis du gjorde, så er jeg meget interesseret i at høre hvad du måtte gøre :)
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 09:25
Desværre ikke rigtigt.

Der mangler stadig et eller andet, det er meget muligt at det enten er mig der ikke har helt styr på multicast, eller bare ikke har styr på ubiquiti routeren.

Så vidt jeg kan se, så kommer multiast strømmen igennem routeren og ind på den port hvorpå jeg har sat waoo boksen. Men der kommer intet kanal billede på TV skærmen :(

Havde håbet på at der var andre der havde rodet med det, men kan ikke rigtig få fat i nogen :(
Til top
AndHan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Norge
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndHan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 09:43
Interessant.
1) Hvordan har du bekræftet at multicasten går ud til Waoo boksen?
2) Har du brugt show ip multicast mfc? Joiner Waoo boksen multicast gruppen?
3) Har du sniffet på trafikken fra Waoo boksen, helt fra du tilslutter den edgerouteren til du mener den fejler?
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 10:09
1 + 2)
via show ip multicast mfc. Når waoo boksen ikke er tilsluttet er der intet i listen. Når jeg tilslutter den så begynder der at tikke multicast info ind når jeg laver kommandoen.

3) ja, har sat en capture op, men syntes ikke jeg fik så meget brugbart desværre. Jeg kan dog ikke helt finde ud af, om det er en fejl der grunder i at boxen ikke får en option "et-eller-andet" tilknyttet når den booter via min dhcp server. Som Peter Binderup gør i hans guide.
Til top
AndHan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-December-2013
Sted: Norge
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndHan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 11:00
Aha. Det lyder sandsynligt at Waoo boksen har brug for en DHCP option i forbindelse med fx. konfiguration, software, krypteringsnøgler mm...

Har du prøvet at sniffe med Waoo boksen direkte i den router som Waoo leverer?
Du kan sikkert sætte edgerouteren ind i mellem som switch (eller bridge) og bruge tcpdump på den....
Til top
mazedk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mazedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 11:16
Nej det har jeg desværre ikke fået gjort endnu. Tænker at sætte en span port op i en switch i stedet men det kræver lige at jeg får det gjort.

Men ja, tænker at det er den option 63 (mener jeg det er) der mangler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu