recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad siger i til denne LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad siger i til denne LCD

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 19:06
De bedste LCD paneler arbejder m 6 ms, hvorimod plasma arbejder m mikro/sek. Og det er synligt ! - ikke mindst v hurtige panoreringer (fodbold,koncerter osv)
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 11:48

Hej!

Er der nogen som kender denne LCD?

Opløsning 1920x1080-set i EL-GIGANTEN til 25K

Den hedder AMOI-og er vist fra Kina`s land-designet i DK.

Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 12:30

Hej

Så den der AMOI i går, og den var faktisk OK at se på, især med PC billede, har ikke set noget ligende før - barberblads linier.

Tv billede var OK, omend der var lidt for meget POWER på farverne, men det blev dæmpet da, en fernbedinung kom på banen.

Jeg vil sige at det var en positiv oplevelse at se på, omend navnet ikke er et jeg har hørt om før. så tør man prøve noget nyt, så bør man vel prøve det.

Til top
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2006 kl. 14:29

Ved godt at dette er en gammel tråd, men er selv faldet over dette Amoni tv og synes at det ser spændende ud.

Er der nogen herinde der har nogen erfaring med dette TV eller andre af samme fabrikat?

 

Det er forøvrigt et kinesisk produkt med dansk design, se http://www.cbd.dk/you/development/industrial/consumer/amoi_l cd/

JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
ejlersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2006 kl. 16:44

Hejsa,

Er der nogen der har investeret i dette tv i 32"? Jeg har netop været i Elgiganten og se det - kanon billede, det bedste jeg har set samtidig med at det slår alle mht. kanalskift tid - kun jvc er sammenlignelig.

Mvh,

Ole

Mvh,
Ole

-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer
Til top
Jesper.wind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af ejlersen ejlersen skrev:

Hejsa,

Er der nogen der har investeret i dette tv i 32"? Jeg har netop været i Elgiganten og se det - kanon billede, det bedste jeg har set samtidig med at det slår alle mht. kanalskift tid - kun jvc er sammenlignelig.

Mvh,

Ole

Hej Ole

Ja der er en Gl. tråd, men lige nogle spørgsmål.

1: Så du den med et rigtig antenne signal????

2: Så du den sammen med andre enheder????

Jeg så også på den, og i PC mode -  WOW - Føj hvor så det dog godt ud, men jeg syntes den skuffede fælt i Alm. TV mode. og det var ikke holdt op mod Samsung eller Philips.

Hvis du køber, så syntes jeg du skulle skive ind om det, det kunne være rart med en god omgang first hand beskrivelser.

Til top
ejlersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 16:48

Hej,

Jeg så den med TV, men om det var almindeligt antenne eller kabeltv er jeg ikke klar over. Eneste minus var at glaspladen foran genspejler lys - så jeg tror ikke jeg investerer alligevel.

Jeg har holdt den op mod samsung, jvc, panasonic og diverse andre og jeg syntes helt klart den havde det skarpeste billede og designet er vildt fedt (bortset fra at det altså giver genspejling af sol mv. hvilket var en af de ting jeg ville undgå med en LCD). Så pt. tror jeg at budget og ønsker har problemer med at hænge sammen (alle dem der overholder budget er alt for langsomme om at skifte kanal)

Mvh,
Ole

-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 17:07

Min erfaring med Amoi's topprodukter 37" (1920x1080) og 40" (1366x768) er, at de har fabelagtige billeder på alle gode signalkilder som digitalt udstyr, PC, DVD osv., men er helt forfærdelige til analogt-signal. Det er noget med, at modsat f.eks. Philips 37PF9830, der behandler signalet før det smider det op på skærmen, så er AMOI's billedbehandling lavet sådan, at det er det "rå" billede, der bliver smidt op. Derfor er det virkeligt godt med et godt signal og virkeligt dårligt med et dårligt signal. Håber det gav mening.

Så hvis du har gode digitale forhold ville jeg ikke være bange for at (om ikke andet) "prøvekøbe" det hos f.eks. Elgiganten, hvor der er 30 dages fuld returret. Hvis du har alm. analogt signal, så køb et Tv med bedre tuner og en billedbehandler, der behandler billedet før det bliver smidt på slærmen.

Til top
Bølge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2006 kl. 11:19

Kan en af jer siger mig hvorfor Amoi har så relativ lav kontrast?

Og hvilken betydning har det?

Til top
ejlersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2006 kl. 19:52

Hej,

Det er sikkert fordi du sammenligner med nogle af de fabrikater der opgiver den dynamiske contrast som så er 3000:1 eller måske 5000:1 - dette kan ikke sammenligned med f.eks. 600:1, 800:1 eller 1000:1 som er andre tal for kontrasten.

Hvis du tager ud og kigger på Amoi vil du opleve ved sammenligning at den har et kanon billede og at den sagtens kan klare sig mod dem med stor dynamisk kontrast.

Det er alt sammen blot et spørgsmål om måle metoden - du kan læse mere på : http://www.flatpanels.dk/tv.php hvor der bla. er en beskrivelse af hvordan dynamisk kontrast måles kontra alm. kontrast forhold.

Mvh,
Ole

-----------------------
Snart JVC LT-32X70 Ejer
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu