recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC Hardware
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC Hardware

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TNl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC Hardware
    Sendt: 08-Juli-2005 kl. 11:50

Hej

Jeg går med tankerne om at bygge en HTPC, jeg har fundet nedenstående hardware, er der noget jeg skal tænke over, før jeg køber?

Specifikationer:

pc bestående af: Asus A8V-DeLuxe Bundkort - AMD Athalon 64 3200+ CPU - 1gb Kingston PC3200 Ram - 2x80gb Maxtor SATA HD - Albatron GeForce 6800LE - Plextor PX-708A DVD-rw - Asus DVD-rom - Samsung 152T 15" TFT skærm - Logitech MX900 Bluetooth mus+keyboard - CoolRiver Vandkøling af CPU+Grafik - Antec P160 Kabinet

spørgsmål: jeg kunne tænke mig at installere HTPC'en i kælderen, hvordan og hvorledes med

- fjernbetjening

- tilslutning af gammelt B&O

- fladskærm

Alle oplysninger er velkomne.

Mvh

T
Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2005 kl. 12:44

Hvorfor så pumpet? Den bliver da mega dyr i strøm!!
Hvad har du tænkt dig at den skal bruges til? PVR eller kun HTPC?

Hvis det bare er htpc - så kan laaaaangt mindre gøre det mindst lige så godt (ja, for så vidt også som pvr)! Som eksempel, så kører xbox'en på en 733 mhz cpu med 64mb ram - og den virker mere end fantastisk som htpc. Der er digitalt audio (optisk) og video er rgb og kan kører high definition (til dem med fladskærme) (780p og 1024i). Afspiller divx, dvd, mp3, billede-slideshow, netradio, videostreaming, vejrudsigt, cd rip, webserver, ftpserver, spillekonsol, fjernbetjening osv. osv. samlet i ét enkelt program - alt sammen på specs langt under det du skriver. Med et samlet watt forbrug på ca. 60 watt! (og så koster den jo en brøkdel)

Lidt screenshot af xbox media center (gratis, følger ikke med xbox'en - homebrew software som kræver en chippet box):
http://chokemaniac.loafamotive.com/gallery.php?cat=pm3

http://www.xboxmediacenter.com/info_project.htm

Jeg siger det kun, fordi man hurtigt får banket en mofo af en maskine sammen, som kan erstatte ens arbejdscomputer - men det er der jo langt fra befov for! Og da slet ikke hvis den bare skal stå i kælderen - så er det jo bare at finde en gammel p3 maskine i standard kabinet og testkøre på den (eller en mobilprocesser på atx kort med alle alm. porte - der er Kolvig vist inde i hvad der er af sager til det)!

Blot en tanke til efterretning.



Redigeret af dkoclni
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu