recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigt HD eller almindeligt SD videokamera?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilligt HD eller almindeligt SD videokamera?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rimaraf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Billigt HD eller almindeligt SD videokamera?
    Sendt: 29-Marts-2010 kl. 19:15
Jeg er helt ny inden for videokamera-markedet. Dvs. jeg ved hvad der er derude, men jeg har ingen personlig erfaring med kvalitet, håndtering, fordele/ulemper ved de forskellige mærker og typer kameraer.

Jeg er på et stramt budget, men kunne godt tænkte mig et digitalt videokamera til noget hobbyprojekt (miks af indendørs og udendørs optagelser). Spørgsmålet er så, om man på et lavt budget skal holde sig til et godt SD kamera, eller om et billigt HD kamera altid vil være at foretrække over SD-formattet?

Jeg har et maks på 1500-2000 kr.

På forhånd tak!
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 20:01
Er selv på SD kamera, og fordelen er primært redigering. SD opløsningen dræner ikke PC´en nær så meget som HD.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Rimaraf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 20:12
Men vil et godt SD kamera være at foretrække rent kvalitetsmæssigt over et billigt HD kamera? Eller opvejer den højere opløsning den svagere elektronik/objektiv i et billigt HD kamera?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Rimaraf Rimaraf skrev:

Men vil et godt SD kamera være at foretrække rent kvalitetsmæssigt over et billigt HD kamera? Eller opvejer den højere opløsning den svagere elektronik/objektiv i et billigt HD kamera?
 
Jeg ved det faktisk ikke. Det handler jo dybest set om prisforskellen på at producere SD vs HD kameraer .Og man implementerer jo feks Full HD video optage-mulighed i flere digitale spejlrefekskameraer, - uden at det reelt har hævet prisen .Logisk set bør det vel kræve en mere avanceret processor,sensor, - samt dyrere billedbehandlingskredsløb at producere full hd kameraer.  Men lidt svært at gennemskue.
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu