recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af videokamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af videokamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af videokamera
    Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 01:30

Hej

Jeg skal købe et videokamera.

Kameraet skal udelukkende bruges til at optage amatørteater, som efter redigering skal distribueres på DVD til de medvirkende. Derfor er jeg kun interesseret i den færdige kvalitet når det er brændt over på DVD.

1)Budgettet er til Sony HDR-HC 3, men er det fjollet at købe et HD kamera, når det kun er kvaliteten af DVD'en der betyder noget?

Hvis DCR HC94 eller 96 giver samme kvalitet på DVD, kan jeg jo ligeså godt spare differencen.

2)Er det ved at overveje et Harddiskkamera og i bekræftende fald hvilket?

PS

Det skal under alle omstændigheder komprimeres, så der kan være ca. 1 time og 35 min. på en alm. DVD skive (4,7 GB)

Med venlig hilsen og på forhånd tak.

Jacob

 

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 11:23

 

 Til det brug vil der være spild med et kamera i HD kvalitet, et DV kamera er tilstrækkelig og dem er der jo mange af i god kvalitet, gå efter et med 3CCD. JVC, Panasonic, Sony, Canon. To timer på en DVD er standard (SP), så ingen problemer der. Du overfører nemt til en PC med Firewire.   

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 13:48

Hej Niels & tak for svaret

Mit budget er 10000 kr., så hvis det skal være 3CCD kan jeg kun finde JVC GR-X5 eller Pana. PV-GS500.

Mener du at de er mere velegenede til mit behov end Sony DCR HC94 eller 96, som jo ikke er 3CCD.

Min kone skal sommetider anvende kameraet og jeg har fået opfattelsen af at Sony er førende, når det kommer til brugervenlighed.

MVH. Jacob

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 15:00

 

 Panasonic er også udemærkede og brugervenlige kameraer, og det vil fuldt ud opfylde dine krav, og med 3 CCD får man et rent og klart billede, det gør man også med et kamera som ikke er 3 CCD, men her er der den chip til hver af grundfarverne, og derved er det jo bedre end med kun en chip.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:42

Jeg ville vælge Sony94 .

Ægte 16:9 og i tillæg et glimrende still billede kamera.

Til top
tand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 10:25

Hvis det skal bruges til amatørteater er det vel en fordel at det er lysstærkt.

3 CCD er ikke det bedste til indeoptagelser.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu