recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Onkyo modeller: TX-SR707 & TX-NR807
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye Onkyo modeller: TX-SR707 & TX-NR807

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af PHN2 PHN2 skrev:

Sender lige en pm med mail
Jeg har lige sendt en udsøgt sang til dig ;-)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 11:20
Blot til orientering, så hjalp Peters lille sang ikke, ellers tak.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 12:30
Ok, så er det enten et software problem eller problem med båndbredden. Hvis du kan høre lossless WMA (vidste jeg ikke der var noget der hed) bør nettet også kunne overfører flac, da de er pakket mindst lige så godt.
Men du ignorer fortsat vores spørgsmål omkring hvilket software du bruger??
Hvad er det fulde navn på den "server" du vælger på Onkyoen? Og er det navnet på din pc eller din router eller noget helt tredje?
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 14:21
Hej.

Jeg gør fuldstændig som når jeg afspiller mp3 el. andre lydfiler; finder min pc på netværket, ikke routeren. Jeg prøver lige at installere noget dedikeret serversoftware og ser om det hjælper.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 16:11
Så svar dog menneske! :-) Onkyo'en kan ikke "finde din pc". Den kan finde et stykke software der åbenbart kører på din pc der tilbyder din musik som dlna. Det tyder mere og mere på at det drejer sig om Windows Media Player, der har denne server-funktionalitet indbygget. Selve player delen af WMP kan som bekendt ikke afspille flac, men server delen kan muligvis ikke engang sende det råt videre.
Jeg vil prøve at slå det til på min når jeg kommer hjem, så skal du nok lige få en melding...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 00:00
Nu har jeg prøvet med WMP 11 på både XP og Vista, men jeg kan ikke få den til at vise flac filer via DLNA. Beklager, men jeg giver op Ouch
Men før du kan afspille noget fra en hd uden (en windows) pc skal du som minimum have en NAS, eksempelvis en QNAP eller Synology der vist begge har DLNA. Så tror jeg problemet løses helt automatisk.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2009 kl. 09:02
Ok. Tak for hjælpen. Regner med at bygge en lille nas selv med et itx-board jeg har liggende. Havde også mistænkt wmp for at være synderen, sad og rodede med den et par timer igår uden held.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Dave Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-Juli-2007
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 16:27
Hejsa.

Jeg tager lige tråden op idet jeg har et problem med at spille FLAC på min Onkyo 808.

Jeg har købt en DLNA certificeret NAS, og jeg kan fint finde filerne, men den siger bare "Cannot play". Det er mega irriterende... Jeg har ikke nogen CD afspiller og trænger til at høre noget lyd i ordentlig kvalitet....
Håber nogle kan hjælpe....
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 16:39
Hvilken NAS og hvilket DLNA server software bruger den? Kan næppe hjælpe, men det kan andre sikkert, hvis du oplyser lidt mere :-)
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu