recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fælleskøb af dvdafspiller m HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFælleskøb af dvdafspiller m HDMI

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 13:57

Hej lahan

Tak for dit svar. Jeg har i forvejen en Sony HX 900 HDD-recorder. Der tager så lang tid om at starte op at man skulle tro den var rørbestykket. Ellers er den en god maskine. Jeg har set at de nye Sony HDD har digital tuner og HDMI udgang samt at de er blevet hurtigere i opstarten. De kunne godt være et alternativ, men jeg har jo en i forvejen. Der mangler også stadigvæk mulighed for dvd-audio, super audio cd, HDCD og måske også mp3. Har en Pioneer dv575a der kun bliver brugt til film og lyd som mangler HDMI og det er denne der skal udskiftes 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Ok korrekt, men en ekstra afspiller fylder mere.

Selvfølgeligt kan kvaliteten være bedre på en dyrere DVD-afspiller, men hvis man går efter bedre billede m.m. så skal man vel købe en HD-afspiller.



Hvis man er seriøs nok finder man selvfølgelig den ekstra plads til en afspiller mere. Plads er bestemt ikke et argument en entusiast kan bruge til noget.

Desuden er det ikke nødvendigvis et krav at købe en HD-afspiller for at få mere ud af en normal DVD. HD-XE1 har en kraftig scaler-chip, så den er ret god, men samtidig er maskinen regionslåst. 'Bedre billede m.m.' kan man sagtens få i en normal DVD-afspiller, som f.eks. Denon 2930. Den er så også til at gøre regionsfri.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Ok korrekt, men en ekstra afspiller fylder mere.

Selvfølgeligt kan kvaliteten være bedre på en dyrere DVD-afspiller, men hvis man går efter bedre billede m.m. så skal man vel købe en HD-afspiller.



Hvis man er seriøs nok finder man selvfølgelig den ekstra plads til en afspiller mere. Plads er bestemt ikke et argument en entusiast kan bruge til noget.

Korrekt, men en entusiast vil vel heller ikke købe en billige 200€ maskine.

Men ok kan se argumentet for at købe denne maskine hvis man har en langsom / støjende HD-recorder...

Til top
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 14:42
Well, hvis der ikke rigtig er noget at spare ryger ideen jo lidt :)
Var i øvrigt ikke på udkig efter nogen specifikke modeller, nærmere bare en generel ok og billig DVD afspiller.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Korrekt, men en entusiast vil vel heller ikke købe en billige 200€ maskine.



Nu handlede det jo, som jeg så det, ikke nødvendigvis om denne afspiller som sådan, men generelt om hvorfor man dog skulle købe en afspiller når man kan få en recorder.

I øvrigt er det jo ikke sikkert, at entusiasten har tonsvis af penge. Hvis €200 afspilleren er en bedre DVD-afspiller en mange optagere, så er det jo et godt argument for at køb den...

Men det lyder vist ikk' som om, at vi er vanvittigt uenige om det her. Jeg fik bare det indtryk at du var af den holdning, at afspillere var fuldstændig ubrugelige, nu man kunne få recordere.




Redigeret af Naiera - 11-Juni-2007 kl. 16:06
Til top
exlærer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 16:15

Efter jeres forskellige råd har jeg nu købt en maskine med hdmi.

Tak for de mange forslag .

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu