recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - eksternt lydkort (prodigy cube) problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketeksternt lydkort (prodigy cube) problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 932
Direkte link til dette indlæg Emne: eksternt lydkort (prodigy cube) problem
    Sendt: 11-August-2009 kl. 20:52
Jeg har et audiotrak prodigy cube eksternt lydkort som virker fint når det er tilsluttet min netbook via usb. På netbooken har jeg ingen problemer med at få lyd ud via coaxial udgangen på det eksterne lydkort ej heller via kortets hovedtelefon udgang. Men lige så snart jeg sætter lydkortet til min stationære comp via usb, virker coaxial udgangen pludselig ikke. Hovedtelefon udgangen virker dog stadigvæk helt fint.

Det skal nævnes at jeg i min stationære computer har et Audiotrak prodigy 7.1 LT pci kort (samme frabrikant som mit eksterne lydkort) samt et klassisk realtek hd onboard kort (som er disabled i bios). Jeg har afinstalleret driveren til 7.1 LT kortet og det eneste kort som computeren nu finder under "kontrolpanel>lyde og lydenheder" er mit prodigy cube kort. Men lige lidt hjælper det, jeg får stadig ikke noget lyd ud af min coaxial udgang. På min netbook er der også bare et realtek hd onboard kort.

Der følger ingen driver eller software med prodigy cube kortet som blot skal tilsluttes via usb for at virke, da det selv installere den driver det skal bruge.

Har i nogen foreslag til hvad årsagen kan være til at jeg ingen lyd får ud af coaxial udgangen når den er tilsluttet min stationære comp??

Redigeret af Voodoodolphins - 11-August-2009 kl. 21:03
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu