recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Snippergyppens "hjemmebio"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSnippergyppens "hjemmebio"

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Snippergyppen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 02:48
Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

Oprindeligt skrevet af Snippergyppen Snippergyppen skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik_s Henrik_s skrev:

Hvad syntes du om forstærkeren, har selv kigget på den....

Jeg er super tilfreds med den, den har selvfølgelig ikke super mange watt, men den skal også kun spille en stue op, i en to værelses lejlighed. Selve interfacen, er også dejlig nem i den og så lyder den godt når du spiller stereo med den, det var også et must hos mig, da jeg købte den. Den har jo fået en blandet modtagelse, men jeg er positivt overrasket over den, men hør den, før du køber den. Har selv haft Sony forstærkere i al den tid jeg kan huske, måske var det også derfor jeg valgte den og ikke en af Onkyo's modeller, og så skal jeg ha en ny skærm, lige nu hælder jeg meget til Sony's W4500, så jeg kan bruge BRAVIA sync. Så der var meget der talte for en Sony forstærker.



Hvad med PS3, dekoder Sony'en lyden ok, jeg tænker på de dts master og dolby true..

Nu kan en PS3 jo ikke sende lyden ud i bitstream, men kun som lineær pcm, så det er PS3 der dekoder de nye lyd formater og ikke Sony'en. Men det klarer Sony'en også ganske glimrende, altså at modtage LPCM signalet, men det er der også mange andre forstærkere der er mindst ligeså gode til og til en lidt billigere penge endda, tænker på Onkyo's modeller. Men hvis du vil ha Sony, kan jeg varmt anbefale den, er som sagt super glad for min.

En anden grund til at jeg valgte 820'eren var selvfølgelig at den kan dekode de nye lyd formater og fordi jeg tænker i at købe en stand alone blu-ray afspiller, så det bliver 820'eren der dekoder formaterne og ikke afspilleren, som tilfældet er med en PS3.



Redigeret af Snippergyppen - 01-November-2008 kl. 02:51
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2008 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af Snippergyppen Snippergyppen skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvis du virkelig vil have kompetent hjælp angående tv, så er du nød til at specificere hvad du vægter - ellers bliver det netop en plasma vs. LCD.

Jamen så gør jeg da det,

Bruger min skærm til:

50% tv kiggeri, for det meste HD kanalerne

20% Blu-ray film

15% Computer (altså den stationære kørt ind over skærmen)

10% Spil på Playstation

5%   DVD

Sådan cirka.

Skærmen skal selvfølgelig være Full HD, med dvb-t og dvb-c tunere i.



Hvis det ansolut skal være med DVB-C tuner indbygget, så skal du have fat i et LCD. Jeg vil pege på et Sony W4500 eller Samsung A6-serien.

Hvis du derimod kan overtales til at tænke på tv'et som en monitur, så synes jeg du bør købe et Pana som er blevet foreslået. Med en boks fra Yousee eller stofa får du ydermere mulighed for en masse ting som du ikke gør med indbygget DVB-C-tuner.

Ellers vil jeg da også sige flot setup, omend symetrien, som du selv siger, ikke er optimal.

Håber du kan bruge det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu