recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs HDMI
    Sendt: 27-Maj-2011 kl. 10:25
Hej

Er der nogle herinde der har erfaring med at sende trådløs HDMI signal rundt i huset.

Det jeg har brug for er, at sende fra bryggerset til soveværelset og vil tror det er 10 meter i lige linie, og det skal igennem 3-4 vægge. Jeg har ikke fundet et system der ud fra specifikationerne vil kunne gøre dette. Alle skriver at så snart der er vægge så maks 10 meter, og vil jo gerne have en der f.eks skrev 15-20 meter så man var sikker på godt signal.

Men findes der bare ikke nogle i dag der kan det?

Mvh
Thomas
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 10:38
Har ikke set noget der kan gøre det ordentligt. Hvad er det til, tv, pc, andet? 

Et bud, uden at vide hvad du skal sende, kunne være:

Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 10:47
Det er fra en mac mini som jeg vil sende derind.

Den ser spændende ud den der og til en rimelig pris, desværre skriver de kun 25 meter at det er udendørs.. Så hvad det betyder indendørs gad jeg godt vide.. Nogle der har erfaring med den?
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:22
Okay, så kunne det jo måske godt bruges. Produktet er ret nyt, så tvivler på at nogen har stiftet bekendtskab med det. 

Men fandt lige et review hvor de sammenligner det trådløse signal med alm. N-standard netværk, så hvis du har tilpas god forbindelse med det alm. netværk så vil du nok opleve det samme med Wavi. Men skal der streames bluray-rips og andet tungt materiale vil det måske knibe. 

Se her: 

Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:26
Ok, ja mit normale netværk som kun er g-standard kan godt vise 720p rundt i huset, men ikke over det, men mit tv i soveværelset kan kun vise 720p så det er jo fint.

Linket kan jeg ikke se, får en 404 http://techinstyle.tv/products/home-entertainment/asus-wavi-review/
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Okay, så kunne det jo måske godt bruges. Produktet er ret nyt, så tvivler på at nogen har stiftet bekendtskab med det. 

Men fandt lige et review hvor de sammenligner det trådløse signal med alm. N-standard netværk, så hvis du har tilpas god forbindelse med det alm. netværk så vil du nok opleve det samme med Wavi. Men skal der streames bluray-rips og andet tungt materiale vil det måske knibe. 

Se her: 



Den der Wavi kører såvidt jeg kan se på 5GHz båndet, det er godtnok mindre "trafikeret" end 2,4GHz, til gengæld er rækkevidden så normalt også lidt mindre. 
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:29
Bakkers har du egentligt ellers mulighed for at trække 2stk netværkskabler fra bryggers til soveværelse? for deres findes extendere der bruger 2 netværkskabler og de er vist billigere.
Til top
bakkers Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Februar-2004
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2011 kl. 11:34
Grunden til at jeg kigger på trådløs hdmi er vis jeg kan slippe for at skulle trække kabel vil det jo være dejligt. Jeg har mulighed for at trække kablet men vil bare rigtig gerne undgå det. :)
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu