recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - vil jeg blive skuffet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - vil jeg blive skuffet?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

DU skal ikke bruge de andre indgange, men det vil give dig den ønskede ekstra optiske indgang! Hvad boksen primært er beregnet til, er ikke noget der er fastlagt. At bruge en ekstra boks, for at få ekstra indgange, er en oplagt funktionalitet.

M.v.h.


Har i selv testet at det virker ordentligt? Hvordan bærer man sig ad med at fjernbetjene to xeo-bokse med den samme fjernbetjening?
 
Hvis der er signal på indgangen på begge bokse vil der med ret stor sikkerhed også være radiosignal på begge bokses udgang. Hvordan ved højttaleren så hvilken den skal spille?


Det vil virke fint, med flere bokse på ét sæt Xeo. Man vil kunne have op til 3 bokse kørende, på ét eller flere sæt Xeo. På fjernbetjeningen vælger man blot hvilken af de tre bokse (kanaler), man ønsker højttaleren skal spille fra!

M.v.h.

 
Det er faktisk meget smart, selvom det havde været mere smart med flere indgange på boksen. Udover at jeg synes at xeo er en positiv udvikling inden for stereo HIFI, så synes jeg samtidig at Dynaudio er snublet lidt i målet ved at have så få indgange på boksen.


Vi er HELT enige!

M.v.h.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Playbar: 5199 kr
Sub: 5199 kr
Play:3: 2199 kr/stk

Men som skrevet tidligere, så kan du ikke parre sub'en med to sæt højttalere, så den kan ikke spille med Playbar når TVet er tændt og med Play:3 når man vil høre musik.


Ok. SÅ det omtalte Sonos setup vil koste ca. 12.500,- (evt. 17.700,- med 2 subs). Altså kan man få for samme beløb kunne få en Xeo 3 MED to bokse, som spiller så mange gange bedre end Sonos setup'et! Så konstaeringen er, at prisen ikke er et issue, når vi snakker Xeo - heller ikke med 2 bokse!
Gad vide hvorfor Ukke så er imod Xeo??

M.v.h.

Nah, den pris holder vist ikke. Playbar og Sub koster 10.400 kr. Hvis du vil have Play:3 med, så skal du have 2x 2.199 kr oveni, dvs. 14.600 kr. med én sub og 19.800 kr. med to subs.

Jeg kan dog ikke se pointen i at købe en Playbar og en sub, samt købe to Play:3 med en sub, da Play:3 med sub stadig ikke muliggør surround via Playbar+Play:3 da du ikke kan bruge baghøjttalerne (som jo vil være Play:3) til noget for sig selv når de først er parret ind i surround-systemet. Vi har vist allerede rundet, at Play:3 og sub ikke spiller bedre end hvad du kan få med en Sonos Connect, en 3. parts aktiv sub og en 3. parts aktive højttalere til samme 9.600 kr.

Redigeret af Torben Rasmussen - 04-Juni-2013 kl. 10:35
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu