recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan gør jeg mit analoge stereoanlæg digitalt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan gør jeg mit analoge stereoanlæg digitalt

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicoleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2014 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Naiera,
Jeg har ingen apple produkter (heller ikke Iphone) og Med en Mac mini skal jeg jo stadig have en NAS til filerne? Så er vi pludselig langt over 10.000 og det er ikke realistisk med mit budget.


Du behøver ingen NAS til filerne hvis Mac Mini'en har en harddisk der er stor nok. Jeg ved ikke hvor meget plads 3500 plader tager; jeg har selv kun godt 6000 sange på min.

Den kræver selvfølgelig tilstedeværelse i stuen, da den skal tilsluttes DAC'en med kabel, og forbindes til fjernsynet, da man jo vil kunne komme ud for, at skulle ordne et eller andet, på computeren.

Det er en noget anderledes løsning end Sonos, men det lyder med garanti bedre.

Hej Naiera. Du lyder meget begejstret for Mac Mini og Asynkron USB. Mit nuværende streaming setup er følgende: gammel QNAP NAS (TS119), SB Touch med DIY PSU (Panos), Dacmagic Plus, Aktive højttalere. Coaxial mellem SBT og DAC og XLR til de aktive højttalere. Når min NAS ikke virker længere har jeg et ønske om at skifte over til en strømbesvarende mini-pc da jeg ikke har brug for de ekstra features som NAS'en tilbyder. Mine musiknumre (både 16-bit og 24-bit) er rippet med EAC i flac på windows pc. Mit spørgsmål er om du kan gennemskrue om der vil opstå problemer med at indeksere mine flac-numre (rippet på en windows pc) ind på en Mac Mini?      
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu