recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny gps - hvilken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy gps - hvilken?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny gps - hvilken?
    Sendt: 13-Juni-2011 kl. 16:25
Hej! Wink

Her i husstanden har vi en gammel TomTom Go 700 - den er efterhånden godt brugt, batteriet er slidt/dårligt, den har haft det svært med at finde signal her det sidste stykke tid osv..

Derfor vil vi gerne have en ny smart gps, som kan alle de gode, nyttige funktioner! Jeg ved bare ikke lige hvilken model og sådan.. Det er umiddelbart TomTom vi går efter og omkring til de 2.000 kr..

Jeg kigger selv på nettet efter nye tests, men hvad vil I anbefale??


På forhånd tak! Smile
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 16:47
Jeg har en Navigon 6300 som jeg er meget tilfreds med. 

TMC
Vognbaneassistent
4 kort opdateringer om året


www.taenk.dk havde i maj en stor test af GPS

/Jesper


Redigeret af Packer - 13-Juni-2011 kl. 16:47
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 17:35
Med et budget på 2.000,- mener jeg ikke at der er hverken tvivl eller konkurrenter til Garmin 3790, som fåes til 1.999,- i El-Mutanten i den kommende uge.

Den har alt hvad der bimler og bamler af nyeste funktioner inkl. TMC, vognbane assistent, bluetooth, omfattende Europakort inkl. Østeuropa og meget, meget mere.
men, det som gør den virkelig smarter en fungerende stemmestyring! Det øger om noget både betjening og trafiksikkerhed.
nå ja, og så kan den selvfølgelig finde "Vej", før "By". Noget som altid har været en mangelvare på hos TomTom.
Og er man til smart design, er den verdens tyndeste med sit iPhone 4 design.

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 13-Juni-2011 kl. 17:36
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 18:10
Kigger selv på ny GPS men kan heller ikke finde ud af om det skal være en Garmin eller TomTom. Har kigget lidt på Garmin 1440T og TomTom via 125 europa. Har ikke brug for bluetooth. Har pt en gammel Mio.
Er det ikke noget med at kortene til garmin (Navtech) er optimeret til USA/Canada mens TomTom (Teleatlas) er optimeret til Europa ?
 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:



Kigger selv på ny GPS men kan heller ikke finde ud af om det skal være en Garmin eller TomTom. Har kigget lidt på Garmin 1440T og TomTom via 125 europa. Har ikke brug for bluetooth. Har pt en gammel Mio.
Er det ikke noget med at kortene til garmin (Navtech) er optimeret til USA/Canada mens TomTom (Teleatlas) er optimeret til Europa ?
 


Nej, det kan man ikke sige. Navtech's kort er akkurat lige så gode/omfattende, som TeleAtlas'. Skal man sige noget, så er Garmin væsentlig billigere at holde kortene opdateret på. Og de opdateres fire gange om året.

M.v.h.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2011 kl. 21:19
Er der nogen specielle funktioner du vil have?
Jeg ville spare lidt på pengene og evt. skifte lidt før.
Går selv og kigger pt. vil gerne have 4,3" skærm med europadækning med TMC og vognbaneassistent, har ikke hørt om nogen der er tilfredse med bluetooth i GPS.
Jeg overvejer Garmin 1390T, den koster lige under 1k.
Jeg plejer at bruge Elgigantens hjemmeside når jeg kigger, de har et godt udvalg, så et godt sted at få et overblik (og som regel gode priser)
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 19:20
Ja, Garmin 3790 ser bestemt ikke dårlig ud - men jeg har også set lidt på fx Tomtom Europe Via 125 som filmfreak nævner..  Hvad er egentlig forskellen på live 1000 og 125'eren?? HD Traffic har 1000'eren kan jeg se, men ellers kan jeg ikke lige gennemskue det?? Prisforskellen er ca. 500 kr. kan jeg se når jeg søger, men ellers?? 

Men det skal bare være noget af det nyeste - og til en god pris helst! HD Traffic lyder jo godt, så det kunne være cool nok at få det med i hatten til lidt ekstra penge Wink
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu