recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor og IR repeater
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Zaptor og IR repeater

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martin K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor og IR repeater
    Sendt: 16-April-2012 kl. 16:56
Jeg har kæmpet i måneder nu med at få en IR repeater (Digiality IR 200) til at virke 100% med mit "teknikskab", hvori der er NAS, switch, HDMI switch, mediestreamer, surroundforstærker og Zaptor boks.
HDMI switch, mediestreamer og forstærker modtager ret pålideligt IR kommandoerne, men Zaptor boksen er i nogen perioder helt upåvirket. Jeg har afprøvet en del teorier mht. inteferens fra plasma og trådløse routere
og positionen af selve IR repeateren kontra Zaptoren. Det sjove er, at det har kørt i op til 3 uger uden problemer og alle tryk på fjernbetjeningen ryger igennem inde fra stuen og igennem til Zaptoren.
Hvis jeg så kommer til at rykke en lille smule på setuppet i skabet (pga. kabelskift eller lignende) modtager den så pludselig absolut ingenting. Heller ikke selvom jeg prøver så vidt muligt at genskabe hældning
og position på henholdsvis Zaptor og IR repeater så godt som muligt. IR repeateren har to dioder: En, der viser om den er tændt og en, der blinker, når en kommando modtages. "Modtage"-dioden lyser det meste af tiden
næsten ligeså kraftigt, som "tændt"-dioden, altså som om IR repeateren konstant modtager et eller andet signal. Det gør den også selvom jeg helt slukker for IR modtagerenheden, som står under tv møblet. Tror dog ikke dette
er den direkte grund, da setuppet også har virket fejlfrit, selv med denne diode næsten konstant lysende.
Er der nogen der har erfaringer med IR repeater og Zaptor eller andre ideér til at løse dette problem?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu