recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 medieserver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 medieserver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SirCrapAlot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 medieserver
    Sendt: 18-December-2009 kl. 19:02
Hey all.

Jeg har et par spørgsmål, jeg håber I kan hjælpe mig med.
Mit mediecenter kører fra ps3 40 GB , 1 tb Buffalo NAS disk og via netkabel. Streamer både direkte fra NAS og via PS3 medie server ved filtyper der ikke er understøttet på PS3'en. Derudover bruger jeg også mkv2vob indimellem.

Her kommer så spørgsmålene:-)
 
Hvis jeg vil se en divX / Xvid .avi fil og der er tilhørende srt sub fil, kan jeg på computeren se filmen med danske tekster. Men ved afspilning på PS3'en kommer teksten ikke med, selvom at .srt fil og kildefil ligger med samme "navn" og i samme mappe på NAS disken.
Kan det lade sig gøre, i såfald hvordan virker det?

En anden irriterende ting ved PS3'en er at ved afspilning/streaming af BR filer kan man ikke altid spole uanset om det er .mkv format eller omkonventeret til vob/mpg. Det gælder både for streaming via PS3 medieserver eller afspilning fra NAS.
Kan man gøre noget ved det?
 
Jeg håber I kan komme med nogle guldkorn, for det er bare max belastende de små "børnesygdomme" der stadig er på PS3'en.
 
Mvh
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu