recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha yamaha rx-a830 og Dali Fazon f5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha yamaha rx-a830 og Dali Fazon f5

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 07:48
Konen og jeg er meget glade for Dali Motif (Fazon LCR), de gør det fint til vores behov, samtidig med at de ikke fylder sindsygt meget i stuen. bare du får koblet en subwoofer til. Ellers er der ikke meget bund i dem. Det skal lige siges at anlægget bliver brugt til 70% film og 30% radio.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 15:13
Hej Zuppe,

Vores fordeling bliver nogenlunde den samme, altså 70 / 30. Har du surround, og i så fald, hvilke center og hvilke baghøjttalere har du ?
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 17:51
Hejsa, ja jeg har surround.
Jeg har 3 fazon lcr foran og så nogle gamle dali sr-5 bag. Subwoofer der har jeg en Dali concept 12. Men jeg tænker på at købe nogle nye fazon sat til bagkanalerne. Udelukkende for at de skal ligne hinanden. Du kan se mit setup i min signatur.
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 19:58
Hej Zuppe,

Det ser sq' godt ud :)

Det ender med at vi ryger på sådan 3 stykker og så 2 stk's Fazon sat som bag høttalere -  Jeg er dog i tvivl om Fazon sat kan vinkles, da den komme til at sidde højt på væggen bag sofaen.

Rigtig fine billeder du har af din hjemme bio :)


Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 20:21
Jeg tror umiddelbart ikke at de kan vinkles, men jeg har tænkt på at lave et beslag hvor den kan skrues på, eller lave en kile og skrue på væggen hvor højttaleren så bliver skruet på.
mange tak :)
Til top
Wonderl@nd Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wonderl@nd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 20:30
Det er nok ikke så tosset en ide med en kile - Det må være det jeg går efter.

Hvordan synes du iøvrigt at højttalerne er til musik ? 
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2014 kl. 20:47
Jeg syntes at de gør det godt. Bare de spiller sammen med en subwoofer. Ellers er der ikke meget bund i dem. Men lån nogen med hjem og lyt til dem inden du evt køber dem. Vi har jo ikke alle sammen samme smag:-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu