recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha vs pioneer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha vs pioneer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
franco Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2006
Status: Offline
Point: 74
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér franco Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha vs pioneer
    Sendt: 22-Juni-2014 kl. 21:07
Hej,

Mine KEF E305 højtaler er på vej. Er i gang med at bestille en reciever. 80% skal det bruges til film og 20% til musik.
Jeg kigger på disse
Yamaha 775. 
Pioneer 923K. 


Er der nogen der har erfaring med disse og eventuelt et forslag. 


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 23:18
Yamahas 7xx serie svarer til Pioneers 1xxx serie. Pioneer 9xx er derfor underlegen. Dertil kommer, at Yamaha 7xx har 7.1 pre-out, hvis du senere skulle ønske at spænde en effektforstærker på. Der skal du helt op i Pioneers 2xxx serie for at få det samme.

Så af de to, er der ingen tvivl. Tag Yamahaen.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 19:33
Er du sikker på det er sådan det forholder sig? Strømforsyningen virker til at være større i pio1xxx vs yam7xx. Den er også fysisk større og vejer mere end yamaha'en. Samtidigt virker det også underligt at Pio vejledende udsalgspris er 7000,- og Yam er 5000,-

Men hvis hvad du skriver er rigtigt, vil jeg da selv snuppe mig en 775, for står selv overfor samme valg :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 21:14
Helt sikker, ja. Hvis du kigger på Yamahas 677 og Poineers 924, så vejer de også begge 10kg.
Samme er gældende for Pioneers 1123, mens Yamahas 777 faktisk vejer 10.5kg. Ikke at det gør den store forskel. Kræftmæssigt er de 4 sikkert også ret ens, men 777 skiller sig meget ud, ved alle de ekstra features den har. Her især pre-out på alle kanaler.

Tror du ikke du er kommet til at kigge på Pioneer 1223? For den er lidt kraftigere.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2014 kl. 23:11
Jo det er jeg søreme, skarpt observeret af dig :-)

Jeg bukker og takker for den uddybende forklaring.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu