recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke TV'er kan gøre dette ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke TV'er kan gøre dette ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lsh1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2024
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsh1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke TV'er kan gøre dette ?
    Sendt: 14-Juni-2024 kl. 18:47

Et vigtigt spørgsmål ved indstilling af flow tv

På hvilke TV kan man få sine flow tv-pakke kanaler til at køre i ring, alle 25 kanaler, så man slipper for at havne på kanal nummer 768 og ikke kan finde tilbage igen. Det er et problem for min mor, som er 93 og ikke kan se eller huske ret godt.

lsh1958
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2056
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 18:55
Er det ikke noget, alle TV, og for den sags skyld, også TV-bokse kan? Det kaldes gerne Favorit-kanaler. Her kan man vælge, hvilke kanaler, som skal "bo" på den knap på fjernbetjeningen, man nu ønsker.

Tjek evt. brugsforvildningen for din mors TV...


Redigeret af mnielsen - 14-Juni-2024 kl. 18:56
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 19:11
Præcis! Det er lidt forskelligt hvordan Favorit kanaler er impementeret, og hvor let de er at låse fast. På Panasonic TV synes jeg det er let. Her har man en liste med alke kanaler, og ved siden af en tom liste. Og så trykker man de kanaler ind man vil have på den tomme liste og i den række følge man ønsker. Så trykker man OK og så er de låst, og kun de valgte kanaler vises fremover.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lsh1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2024
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsh1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 20:21
Jeg er ved at købe tv til hende. Det er svært at vælge, og diverse sælgere fra El-giganten og Av-eksperten hunne ikke svare på spørgsmålet. De vidste kun noget om streaming, og alt det, man kan.Men tak for svar. Ved du også, om man på alle tv kan nøjes med en tv-pakke uden at skulle tilmelde sig streaming ?
lsh1958
Til top
lsh1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2024
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsh1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 20:27
Tak, det lyder godt. Jeg er jo ved at købe tv til hende, og jeg har kig på et Panasonic MX710E og har læst manualen, der er til at forstå. Jeg har andetsteds læst, at hvis man sidder bare lidt skråt for skærmen, så bliver farverne og billedet mærkbart dårligere. Hvad synes du om dit Panasonic tv, og hvilken model er det mon.
Kan du anbefale det ?


Redigeret af lsh1958 - 14-Juni-2024 kl. 20:44
lsh1958
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19353
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af lsh1958 lsh1958 skrev:

På hvilke TV kan man få sine flow tv-pakke kanaler til at køre i ring, alle 25 kanaler, så man slipper for at havne på kanal nummer 768 og ikke kan finde tilbage igen.


Man kan på mit Sony tv.
Man kunne på mit Pioneer Tv.
Man kan på mine forældres (of min saglige morfars) aldrende Panasonic.

Til min morfars tv, modificerede jeg fjernbetjeningen, så han ikke kunne trykke sig et “forkert” sted hen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2056
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 21:19
Kan du ikke lave en favoritliste, eller Favorit-kanaler på hendes nuværende TV? Hvis nu der ikke er noget i vejen med hendes gamle TV, så er det da bedre at finde ud af om du kan gøre det på det, end at købe nyt...

Ellers, alle TV i dag har vel DVB T2-tuner, og DVB C-tuner? 

DVB T2 = Modtagelse via egen antenne
DVB C = Modtagelse via Kabel-TV
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
lsh1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2024
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsh1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 22:13
Hun er lige flyttet, og kommer ti Parknet antenneforening fra yousee. Hendes gamle tv købte jeg for 200 kr af en af mine venner. Jeg har fortrængt, hvad det hedder. Det kukan ingenting og jeg må foretage ny kanalsøgning næsten hver uge. tror kun det er 26 tommer. Altsammen fordi hendes gamle udmærkede Sony røg på gulvet. Det samme med hendes briller til 5k, som hun satte sig på. Ikke godt. Jeg har fundet en universalfjernbetjening med 6 knapper, og dem skal der være flere af, da hun gemmer fjerbetjengen de særeste steder. Fjernbetjening og briller kan være overalt, Det er en Schwaiger 2 in one remote control. Jeg har lige købt denne samt en Doro 321c, så vi kan se, hvilken der er bedst.
Jeg kigger meget grundigt på Panasonic MX710, men der er ikke mange anmeldelser. En del der taler på japansk uden oversættelse. Nu har jeg dog fundet en del brugeranmeldelser på Amazon Kender du Panasonic ?
lsh1958
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2056
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2024 kl. 22:25
Jeg kender ikke Panasonic - har bare en Samsung Blu Ray-spiller med indbygget TV-tuner. Så der er jeg ikke til mere hjælp.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 1009
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2024 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af lsh1958 lsh1958 skrev:

Jeg kigger meget grundigt på Panasonic MX710, men der er ikke mange anmeldelser. En del der taler på japansk uden oversættelse. Nu har jeg dog fundet en del brugeranmeldelser på Amazon Kender du Panasonic ?

MX710 sælges også under modelnavnene MX700 og MX650 - alle er identiske. Måske det kan give nogle flere hits på anmeldelser, om ikke andet så fra købere. 
Til top
lsh1958 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juni-2024
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lsh1958 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2024 kl. 15:21
Har lige bestilt et Panasonic 43 mx710e. Det ser rigtig godt ud, synes jeg, men who knows.
lsh1958
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1393
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 10:11
Rigtig godt valg med Panasonic!
Dels er det nemt at lave favoritliste - som er det du efterspørger.
Dels har den markedets nemmeste, og mest overskuelige fjernbetjening, med store knapper, så den er perfekt til ældre mennesker
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu