|
Bose hovedtelefoner - Kvalitet? |
Besvar |
Forfatter | |||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Marts-2019 kl. 13:12 |
||
Hejsa folkens, Jeg har et par Bose QC25, som jeg har brugt rigtig meget på fly rejser. De er ca 2½ år gamle (kostede omkring 2300kr), og for et par dage siden røg enheden i højre side.. Jeg skrev til Bose, i håb om at de ville acceptere at bytte eller reparere dem, da jeg anser Bose for et højkvalitets produkt, som bør kunne holde ud over de normale 2 års reklamationsret, ved normalt brug. Men jeg blev skuffet gjorde jeg. Boses "tilbud" var at ombytte dem til den nette sum af 1500 kr. Er mine forventninger til hvad man kan forvente at få for 2300kr for høje? Jeg har et par AKM studio hovedtelefoner, som jeg tror kostede omkring 700 kr da jeg købte dem for 15 år siden. De er slidte, men de spiller stadig upåklageligt. De er endda blevet behandlet med væsentligt mindre respekt end Bose hovedtelefonerne, som altid er blevet pakket ned i den tilhørende transport kasse. Jeg har brokket mig til Bose, men de er ikke til at hukke eller stikke i. Så nu vil jeg selv forsøge med en reparation eller kigge efter et andet mærke. Måske sonys...
Redigeret af antilles - 09-Marts-2019 kl. 13:13 |
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7068 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror bare du har været uheldig
Elektronik kan holde længe. Dog syntes tildensen at det lever kortere tid end for 10-20 år siden
|
|||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan se rundt omkring på nettet, at jeg ikke er den eneste, men der er dæleme også lavet mange QC25, så det er vel klart nok. Pointen er at Bose bør acceptere at jeg har været uheldig, og stå ved deres påstand at de laver kvalitets produkter, ved at hjælpe med en udskiftning eller reperation. Især når de stadig er så relativt nye.
|
|||
bingo
Junior bruger Oprettet: 07-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Var så "heldig" at min venstre side røg i mine QC25 , før de var 2 år. Men det er dårligt at det er en så kendt fejl på et "ikke billigt" produkt. Min kollega fik ombyttet sine 4 mdr før mig Redigeret af bingo - 14-April-2019 kl. 22:11 |
|||
A.M.
Bruger Oprettet: 27-Maj-2017 Sted: Aarhus C Status: Offline Point: 182 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Jeg synes godt nok liiiige, at du strækker den en tand for meget. At klandre Bose for dårlig service, fordi din enhed er stået af efter din reklamationsret på 24 måneder er ikke fair. Det er naturligvis irriterende, men hvis Bose skulle til at yde ekstra kompensation efter endt warranty, hvor går grænsen så? Hvad med den næste kunde som har en enhed der er 2,7 år gamle og som er stået af?
Der er en klar linje - den siger 24 måneder. Og den opererer de fleste store virksomheder efter. Jeg har købt udstyr til flere tusinde, som er stået af 6-12 mdr efter en warranty periode, og der var ikke noget at komme efter - udover en reparation for egen regning. At sammenligne et par passive studio headphones med en aktiv QC25 er desuden nyttesløs. Den ene er aktiv og den anden er passiv. Når der smides elektronik i et produkt, er risikoen for fejl større.
|
|||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har haft præcis samme oplevelse med mine QC25. Umiddelbart når man læser på nettet, virker det som om det er et generelt problem med denne model - meget skuffende.
|
|||
antilles
Super bruger Oprettet: 05-Januar-2009 Sted: BallerupDenmark Status: Offline Point: 389 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Min anke går netop ikke på reklamationsretten. Den overholder Bose selvfølgelig. Jeg er skuffet over at kvaliteten ikke er bedre og at produktet ikke holder længere end 24 måneder. Jeg synes Bose fortæller en historie omkring høj kvalitet, men når produktet kun holder lige godt de 24 måneder, så er der et mismatch mellem den kvalitet Bose står for og den de leverer. Jeg mener man bør give kunderne et bedre produkt til 2300 kr.
Jeg er helt enig, lov mæssigt er der ikke noget at komme efter. Bose går som de skal. Jeg vil have dem til at erkende at der skal laveres et premium produkt når der betales for et sådant.
Jeg synes sammenligningen er OK, fordi det ikke er den komplekse elektonik i Bose hovedtelefonerne som er gået i stykker, men derimod den passive højttaler enhed. Bose kunne sagtens have valgt en enhed af højere kvalitet og derved undgået sådan en fejl. Jeg kan forstå et jeg absolut ikke er den eneste som oplever netop dette problem, og det kunne være pænt at Bose erkender at der er et kvalitets problem og giver kunderne bedre muligheder for at få afhjulpet fejlen. F.eks ved at tilbyde en billigere reperation eller en ombytning til en god pris.
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det der typisk sker er at membranen slipper svingspolen, når de får et hårdt stød.
Jo nyere produkter er, jo mere er der optimeret på produktet (læs: sparet på alting) så forvent ikke 15 års levetid på et produkt proppet med elektronik. Klaus
|
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |