recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopiering af DVD til BD-optager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kopiering af DVD til BD-optager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kopiering af DVD til BD-optager
    Sendt: 31-Juli-2024 kl. 18:04
Jeg har masser af gange skulle kopiere en hjemmebrændt DVD, (ferieoplevelser m.m. optaget fra handy-cam), til harddisken på min Panasonic DMR-BWT735 BD-optager uden problemer. Men her på det sidste oplever jeg noget underligt: Mens jeg kopierer DVD'en i "real time", kan jeg følge med på skærmen med billeder, lyd og resterende tid, og når det hele er kopieret, trykker jeg "STOP" på fjernbetjeningen, som menuen foreskriver og får bekræftelse på, at kopiering er slut. 

Når jeg så efterfølgende skal se resultatet på optagerens HDD, oplever jeg kun en lyserød skærm og kan høre originallyden. Skiven bliver som sagt vist korrekt på skærmen under afspilning/kopiering, men det er som om videosignalet bliver "kodet" ved kopieringen, ligesom en kopieringsbeskyttet DVD.

BD-optageren er tjekket for nyeste firm- og software og uanset hvilken hjemmebrændt DVD skive jeg prøver fra, bliver kopieringsresultatet til optageren det samme.

Håber jeg har udtrykt mig forståeligt og vil sætte stor pris på et par fornuftige skud på, hvad der er galt.

Takker på forhånd og ønsker alle en god sommeraftenSmile

Bedste hilsner, Bigfool.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 10:19
Kan det være fordi DVD’en ikke er finalized? Den kan godt afspilles på den enhed hvor den er brændt, men den kan ikke kopieres til anden enhed.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 16:05
Nej, for har i mellemtiden forsøgt med flere af mine gamle DVD, og resultatet er det samme😢
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:38
Øv surt!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jorgen E Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jorgen E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 14:16
Kan du se andet optaget (ældre) fra den uden problemer? Fylder filen, hvad den ca. bør gøre ift. længde.
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 14:48
Jeg kan se alle gamle skiver samt alt hvad der ligger på hdd. Det er tilsyneladende ved kopiering af korrekt skive til hdd, problemet opstår.
Til top
Bigfool Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2003
Sted: 2860, Denmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bigfool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 12:13
UPDATE - Løsning fundetSmile

Har taget strømmen fra optageren nogle minutter og nu virker det hele igenThumbs Up

Tak for jeres input.
Mvh Bigfool
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2024 kl. 12:26
Ja forsøg altid med genstart. Det virker ofte på computere, og sådan nogle sidder i al ting i dag.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu